רד-בול ממשיכה להעדיף את פטל?

כריסטיאן הורנר, מנהל קבוצת רד-בול, שוב מצא עצמו נאלץ לענות לשאלות נוקבות באשר לאפשרות שקבוצתו מעדיפה את טובתו של סבסטיאן פטל על פני זו של מארק וובר – שלושה מרוצים בלבד מאז הפיצוץ שאירע ביחסי השניים לאחר שהתנגשו זה בזה בגרנד-פרי הטורקי.

לקראת סופו של האימון השלישי והאחרון אירעה במכוניתו של פטל תקלה נדירה, כאשר אף המכונית ניתק מהשלדה בכניסה לפניית אבי המהירה. הכנף הקדמית של הגרמני הצעיר – מדגם משופר, ממנו היו ברשות רד-בול רק שניים – נגררה על האספלט וניזוקה. לפני תחילת הדרוג פירקו המכונאים את הכנף הקדמית המשופרת שהייתה מורכבת על מכוניתו של וובר והעבירו אותה לפטל.

בתום מקצה הדרוג, בו השיג פטל את עמדת הפול, לאחר שהצליח לקבוע זמן מהיר מזה של וובר כעשירית השנייה, נראה האוסטרלי מעט מעורער, ככל הנראה בשל אותה החלטה.

ואולם, כריסטיאן הורנר, דחה בתוקף את ההאשמות שהוטחו בקבוצתו.

"אני לא חושב", אמר הורנר על האפשרות שפטל הוא הנהג המועדף כעת רשמית על ידי הקבוצה. "אני חושב שכולם ראו שביצועי שני הנהגים היו היום מאוד-מאוד קרובים. למרבה הצער, מצאנו עצמנו במצב שבו נותרה כנף קדמית אחת מדגם מסוים, שונה במאפייניו. שני הנהגים ניסו את הכנף אתמול ולאחד מהם הייתה העדפה ברורה יותר לגביה. שניהם ניסו אותה גם היום."

"לצערי, מדי פעם אני נדרש להחליט החלטות קשות. עם כנף קדמית אחת מאותו דגם שעמדה לרשותנו, לאור עובדות שהיו בידינו, ובהתבסס על מקומם באליפות של הנהגים – שהיה הקריטריון שעליו התבססנו – אותה כנף הועברה לסבסטיאן."

"לא תכננו תרחיש כזה", המשיך הורנר. "אם היינו מעדיפים נהג אחד, היינו נותנים לו גם את הכנף השנייה כרזרבה… אנו נמשיך לתמוך בשני הנהגים בדרך הטובה וההוגנת ביותר האפשרית. אבל לפעמים נדרש מאיתנו להחליט החלטות קשות, והיום הייתה פעם כזו."