רוב הנהגים לא מתלהבים מסילברסטון המחודש

רוב נהגי סדרת פורמולה אחת לא אהבו את השינויים שנעשו בסילברסטון, והתלוננו בעיקר על היותו מלא גבשושיות וחלק מדי בתוואי החדש, וכן גם על המדרכות הגבוהות שהותקנו בקומפלקס הפניות הראשון והמהיר במיוחד.

"אני חושב שכולם התקשו להתמודד עם הגבשושיות. זה ממש מרגיש כאילו אתה נופל מכסא. למרבה המזל, יש לנו חגורות!", אמר סבסטיאן פטל, נהג רד-בול. "אני לא כל כך מבין את זה, משום שקטע האספלט הזה חדש, הוא צריך להיות שטוח. יש שם גבשושית רצינית וכולם התקשו עם זה – חלקם יותר, חלקם פחות. מה שבטוח, זה לא נוח."

על תוואי המסלול החדש אמר הגרמני הצעיר כי הוא "לא רע. הוא לא מתאים לסילברסטון המסורתי מכיוון שהוא יחסית איטי. אבל הוא לא מאוד איטי, לפחות לא כמו שציפיתי, והוא לא הורס את הקצב – זה הדבר החשוב ביותר."

הייקי קובליינן, נהג לוטוס, התבטא גם הוא ביחס לקטע המסלול החדש: "אם הייתי יכול לבחור הייתי מעדיף את המסלול הישן. אני חושב שהפניות 'ברדיג" ו'פריורי' היו פניות טובות; המסלול החדש לא מרגש באותו אופן, אין בו שום דבר מיוחד."

למרות זאת, הפיני לא שלל את האפשרות שהתוואי החדש יעודד עקיפות: "נראה שהפנייה הימנית המהירה (אבי, ד.פ) היא כזו שבה ניתן לעקוב ביתר קלות אחרי מכונית אחרת, לעומת דרך 'קופס'. לא צריך להוריד את הרגל מהגז יותר מדי, ולכן כל עוד אתה יכול לשמור על מרחק קצר מהמכונית שלפניך סביר להניח שניתן יהיה לבלום מאוחר יותר ולקחת קו שונה."

רוברט קוביצה טען גם הוא נגד השינויים: "המסלול חלק, גבשושי ופחות מאתגר. אני מופתע. לא חשוב מה הייתה הסיבה לשינוי הזה – כולם צריכים להתמודד כעת עם אותו אתגר, ויהיה מרוץ טוב. סילברסטון הוא מסלול מדהים, בפרט הסקטור הראשון, שלא השתנה, ולכן עדין כיף לנהוג כאן."

"המסלול גבשושי", הסביר לואיס המילטון, נהג מקלארן. "קצת יותר גבשושי עבור המכונית שלנו לעומת האחרות, מסיבה כלשהי. אנחנו מנסים לתקן את זה. חוץ מזה הוא מאוד מהיר, מאוד זורם."

"אני לא חושב שהקטע החדש הורס את הזרימה של המסלול או משהו כזה. כמו שאמרתי תמיד, זה קצת שונה לפנות ימינה ל'אבי' במקום לפנות שמאלה לשיקיין. המסלול עדין מאוד מהיר ולאט-לאט הוא צובר אחיזה. יש גבשושית מאוד גדולה בכניסה לפנייה מס' 11, אבל זה מוסיף עניין."

מארק וובר ופרננדו אלונסו התבטאו בעד השינויים: "הצליח להם", אמר האוסטרלי. "אני לא יודע מי תכנן את המסלול, אבל הצליח לו עם הזוויות. הוא הקשה עלינו. יש קטעים לא-פשוטים. מי שהחזיק את העפרון ביד עשה עבודה טובה."

"המסלול טוב יותר", הצהיר אלונסו. "כיף יותר עבור הנהגים לנהוג בו, וגם יותר בטוח. אני מאוד אהבתי את החלק החדש."