שינוי בתקנות מכונית הבטיחות יבוצע כבר בסילברסטון

תקנות מכונית הבטיחות ישונו כבר בגרנד-פרי בריטניה, שיתקיים ביום הראשון הקרוב, לאור אירועי גרנד-פרי אירופה, בו השיג לואיס המילטון, נהג מקלארן, יתרון, לאחר שעקף את מכונית הבטיחות בניגוד לתקנות, ואשר עונש מאוחר שקיבל וביצע לא ביטלו.

צ'ארלי וויטינג, מנהל המרוצים והנציג הטכני של FIA, נפגש עם המנהלים הספורטיביים של הקבוצות אתמול בסילברסטון ודן עימם בשינויים אפשריים לתקנות. בין היתר, נידונה ההצעה לסגור את המוסכים בפני המכוניות בזמן שמכונית הבטיחות נמצאת על המסלול, אך בשלב זה נראה כי השינוי שהוסכם עליו יסתכם בשינוי זמן הדלתא שבו מחויבים הנהגים לעמוד.

אם עד כה נדרשו הנהגים לקבוע זמן בטווח של 120% מזמן הקפה "רגיל", הרי שמעתה ואילך יקבע זמן הדלתא בהתאם לזמן ההקפה המשוער של מכונית הבטיחות. באופן זה ניתן יהיה להבטיח שתמנע עקיפה של מכונית הבטיחות, וכן גם יצירת יתרון בידי מי שימצא לפניה.

שינוי נוסף בתקנות יפטור את הנהגים מעמידה בזמן הדלתא החדש לפרק זמן או מרחק מסוים, על מנת למנוע הישנות המקרים כפי שאירעו בולנסיה ואשר בגינם נענשו מספר נהגים בתוספת של חמש שניות לזמנם הסופי. הנהגים התלוננו על הקושי להגיב לאורות שעל ההגאים באופן מיידי, בפרט כאשר הם נוהגים דרך מספר פניות רצופות.

אתמול קראה קבוצת מקלארן ל-FIA שלא להגיב באופן פזיז לאירועי הגרנד-פרי האירופי. ג'ונתן ניל, מנהל הקבוצה, אמר בהקשר זה כי "אם יש משהו שההיסטוריה לימדה אותנו באשר להליך קביעת החוקים בפורמולה אחת, הוא שהקפיצה מדבר אחד למשנהו לעולם אינה משתלמת."