השימוש בכנף אחורית נעה אושר; חוק 107% יוחזר

מועצת הספורט המוטורי העולמית הודיעה בתום פגישתה אתמול בז'נבה על שורה ארוכה של החלטות חדשות, בראשן אישור בחירתה של יצרנית הצמיגים האיטלקית "פירלי" כספקית הצמיגים הרשמית היחידה של הסדרה, החל בעונה הבאה.

המועצה קבעה גם כי בעונת 2011 יוחזר חוק 107%, לפיו נהג שלא יצליח לקבוע זמן בטווח של 107% מהזמן המיטבי שייקבע במהלך החלק הראשון של מקצה הדרוג, לא יורשה להשתתף במרוץ. ואולם, תחת נסיבות מיוחדות, למשל אם קבע אותו נהג זמן סביר במהלך אחד האימונים קודם למקצה הדרוג, יורשו השופטים להורות על שיתופו במרוץ. הסייג לחוק נועד למנוע מצב כמו זה שבו מצא עצמו פרננדו אלונסו במונקו, כאשר לא היה יכול להשתתף בדרוג לאחר שמכוניתו ניזוקה באופן קשה באימון השלישי. אילו היה החוק מיושם בעונה הנוכחית היה נמנע שיתופם של נהגים בשמונה מקרים עד כה, בהנחה שהשופטים לא היו עושים שימוש בסמכותם כאמור.

בעונה הבאה יורשה השימוש באביזרים אירודנימיים נעים בכל זמן לפני תחילת המרוץ, ובמהלך המרוץ – רק בתום השלמת שתי הקפות לפחות, ולטובת שיפור יכולת העקיפה בלבד. הנהג העוקב יקבל חיווי אלקטרוני בזמן אמת על דריכת המערכת (לשינוי זווית ההתקפה של הכנף האחורית), בתנאי שיצליח לשמור על מרחק קטן משנייה אחת מהמכונית שלפניו בין שתי נקודות, שיקבעו מראש לגבי כל מסלול. עם השימוש לראשונה בבלמים, לאחר ההפעלה, תנוטרל פעולת המערכת.

המועצה אישרה גם כי הצעה להעניק רישיונות ספציפיים לבעלי תפקידים בקבוצות הועברה לדיון בועדת פורמולה אחת, על מנת לבחון את יישומה החל בעונה הבאה, ואף בסדרות מרוצים אחרות הנתונות לסמכותו של FIA. ההצעה נוסחה כתגובה לזכייתם בערעור לבית המשפט הצרפתי של אנשי רנו לשעבר, פלאביו בריאטורה ופאט סימונדס, לאחר שהורשעו בפרשת ההתרסקות המכוונת של נלסון פיקה במרוץ סינגפור 2008, והוטלו עליהם עונשי הרחקה לתקופות שונות.

לאור המחלוקת שנתגלעה סביב עקיפתו של מייקל שומאכר את פרננדו אלונסו בסיומו של גרנד-פרי מונקו תחת מכונית הבטיחות, אושר תיקון לתקנות בעניין זה. כך, במקרה שבו תימצא מכונית הבטיחות בתחומי המסלול בתחילת ההקפה האחרונה של המרוץ, או אם תשלח אל המסלול במהלך ההקפה האחרונה, היא תכנס אל ישורת המוסכים בסיום ההקפה והנהגים ימשיכו אל דגל השחמט מבלי אפשרות לעקוף.

הוראתה של מקלארן ללואיס המילטון לכבות את מנוע המכונית בסיום הדרוג לגרנד-פרי קנדה, לפני שהגיע בחזרה אל המוסכים ועל מנת שיוותר מספיק דלק במיכל לטובת מסירת דגימה ממנו, זכתה לתגובת המועצה גם כן. שינוי בתקנות שייכנס לתוקף לאלתר קובע כי בכל מקצה שבסופו נדרשת מסירת דגימת דלק לבדיקה חייבת המכונית הנבדקת להגיע אל המוסכים בכוחות עצמה.

עוד החליטה המועצה על העלאת משקל המינימום של המכוניות ל-640 ק"ג, החל בעונה הבאה, וכן גם על הענקת רשיון-על זמני לנהג הסיני הו-פין טונג.

לא הייתה התייחסות בהודעת FIA לעניין שינוי שמה של קבוצת סאובר, כמו גם להחלטה בעניינה של קבוצת USF1.