ארגון הקבוצות מבקש לאשר השימוש בכנף אחורית נעה

אחת ההצעות שלגביהן תידרש מועצת הספורט המוטורי העולמית להגיע לידי החלטה בישיבתה היום בז'נבה, היא הצעתו של ארגון הקבוצות לעשות שימוש בכנף אחורית נעה, החל בעונה הבאה, כדי לשפר את המופע ולהקל על ביצוע עקיפות.

הכנף האחורית כאמור תסייע בהגדלת המהירות הסופית של המכוניות ב-15 קמ"ש לערך, ותחליף, למעשה, את מערכות F-Duct הנמצאות בשימוש היום, ושהחל בעונה הבאה השימוש בהן ייאסר.

אבל, כפי שהסביר פאדי לואו, מהנדס מקלארן, השימוש בפועל על ידי הנהגים בכנף מסוג זה יהיה שונה בתכלית.

"זווית ההתקפה של הכנף תהיה ניתנת לשינוי על ידי הנהג. במקצה הדרוג הוא יוכל להשתמש בזה בכל אופן שיחפוץ, וניתן יהיה להשיג זמני הקפה טובים יותר בדרוג, בשל גרר נמוך יותר."

"במרוץ, לעומת זה, לא ניתן יהיה לשנות את זווית ההתקפה של הכנף משך שתי ההקפות הראשונות, אבל לאחר מכן ניתן יהיה להשתמש בזה, ובלבד שהנהג העוקב נמצא במרחק מקסימאלי של שנייה מהמכונית שלפניו (משך סקטור שלם אחד לפחות, ד.פ). זה יהיה מאוד מעניין. זו יוזמה של ארגון הקבוצות לשפר את המופע, ואני חושב שזה יהיה מלהיב."

כפי הנראה, לנהג שמלפנים לא יותר לשנות את זווית ההתקפה של הכנף האחורית שלו כדי להגן על מקומו, אלא לאחר שהנהג העוקב עבר אותו.

עניינים נוספים שידונו במועצה היום כוללים גם את סאגת הצמיגים הבלתי-נגמרת, איסור על שימוש במערכות F-Duct כאמור, ביטול השימוש בכנפיים קדמיות נעות, שינויים בתקנות מכונית הבטיחות לאור תקרית שומאכר-אלונסו במרוץ מונקו האחרון, שינוי שמה של קבוצת סאובר וכן החלטה בעניין הטלת סנקציות על USF1.