המילטון מוביל 1-2 שני רצוף של מקלארן בקנדה

קבוצת מקלארן השיגה ניצחון מושלם שני ברציפות, כאשר לואיס המילטון הוביל את בן-קבוצתו, ג'נסון באטון, אל דגל השחמט בסיומו של מרוץ מותח ורב-אירועים במונטריאול.

פרננדו אלונסו סיים שלישי עבור פרארי, אבל עשוי בהחלט לחוש מאוכזב, בעקבות שתי תקריות שונות עם סמנים אחוריים שעלו לו, כל אחת מהן, במיקום על המסלול: פעם לטובת המילטון ופעם לטובת באטון. צמד נהגי רד-בול, סבסטיאן פטל ומארק וובר, יסתפקו במקומות הרביעי והחמישי, בהתאמה.

כבר בפתיחה התבררה מידת חשיבותם של הצמיגים במרוץ זה. המילטון, שזינק עם התרכובת הרכה, שמר על מקומו בראש הטור אבל מהר מאוד מצא עצמו נתון למתקפה של פטל, חמוש בצמיגים הקשים. אלונסו עקב מקרוב אחר השניים, בעוד באטון נלחם מאחור בוובר, שהצליח לבסוף לעקפו בהקפה החמישית למרוץ, בפניה מס' 8.

האוסטרלי הותיק, שזינק למרוץ מן המקום השביעי לאחר שספג עונש בשל החלפת תיבת ההילוכים במכוניתו, סגר במהירות את הפער מהשלישייה המובילה. בדיוק כאשר עמד לתקוף את הפרארי של אלונסו, החליט זה האחרון להמשיך בעקבותיו של המילטון אל תוך ישורת המוסכים. עצירה איטית במעט של מקלארן הביאה את השניים לצאת זה לצד זה בחזרה אל המסלול, כאשר ידו של הספרדי, בסופו של דבר, על העליונה.

בדידותם של וובר ופטל בחוד לא נמשכה זמן רב, כאשר גם הצמיג מהתרכובת הקשה כשל להוכיח עמידות. אלונסו, המילטון ובאטון החלו סוגרים את הפער מהם בקצב מהיר מאוד, לעיתים עד כדי שנייה להקפה. רד-בול הכניסה את וובר ראשון, שלקח איתו שוב את התרכובת הקשה, בעוד שפטל, שנכנס הקפה אחת לאחר מכן, לקח דווקא את זו הרכה.

סבסטיאן בואמי, שלא נכנס לעצירה בשלב זה, הפך כלי משחק מכריע: בהיאבקו עם אלונסו על ההובלה, נפל זה האחרון אל מלכודתו של המילטון, שהמתין בסבלנות מאחור ומימש הזדמנות לתקוף בישורת האחורית בהצלחה. הספרדי לא ויתר ונשאר צמוד להמילטון, כאשר הפרארי מטפלת היטב בצמיגיה והופכת אט-אט לאיום ממשי על המקלארן, אלא שכניסתו של המילטון לעצירה נוספת מנעה מהלך התקפי ממשי מצד אלונסו.

אלונסו, פטל ובאטון הלכו בעקבותיו של המילטון, בעוד וובר נותר בחוץ בראש הטור, מתוך כוונה להאריך את פרק הזמן שבו יעשה שימוש בצמיגים מהתרכובת הקשה ככל שניתן, ולקצר את זה שיעשה עם התרכובת הרכה. בתחילה נדמה היה כי האוסטרלי עומד במשימה, אך מהר מאוד החלו הצמיגים להישחק ויתרון של כעשר שניות נעלם כלא היה: בהקפה ה-49 עבר אותו המילטון ומיד לאחר מכן גם אלונסו, בדיוק כאשר נכנס לעצירה המיוחלת.

בשלב זה נותרו במאבק על הנצחון המילטון, אלונסו ובאטון, כאשר פטל נאלץ להאט מאחוריהם ולשמור על המכונית, ככל הנראה בשל תקלה. תקוותה של מקלארן לנצחון מושלם הפכה ריאלית לחלוטין כאשר נותרו 15 הקפות לסיום: באטון ניצל האטה של אלונסו מאחורי מכוניתו של קארון צ'אנדוק, נהג HRT, ועקפו בדרך אל המקום השני. אלונסו נשאר קרוב משך הקפות בודדות בלבד, והסדר מלפנים הפך עובדה מוגמרת גם בקרב הבריטים, כאשר המילטון קבע סדרה של הקפות מהירות במיוחד.

ניקו רוזברג, נהג מרצדס, סיים את המרוץ במקום השישי, לפני הרנו של רוברט קוביצה, שקבע את ההקפה המהירה ביותר במרוץ. הפולני המרשים נהג את מכוניתו כשהיא פגומה לאחר מפגש קצר עם אלוף העולם שבע פעמים ונהג מרצדס, מייקל שומאכר, שנגמר בירידתם של השניים לדשא.

שומאכר סיים את המרוץ במקום ה-11 ומחוץ לנקודות, כאשר כל ניסיונו לא הואיל לו בניסיון לשמור על צמיגיו, ולמרות ארבע עצירות, עוד הקיף את המסלול ע"ש וילנייב בהקפות הסיום איטי כארבע שניות מהקצב האולטימטיבי. הגרמני הוותיק ניהל עוד מספר קרבות קשוחים נוספים שבהם לא הואילה לו נחישותו הידועה: אחד מול ליוצי והשני מול בן קבוצתו בפרארי לשעבר, פליפה מאסה. הברזילאי הצעיר הצליח לחזור אל הניקוד מסוף הגריד אחרי מפגש עם ליוצי בזינוק, וכאשר הגיע אל שומאכר ניסה לעקפו מן הקו החיצוני בגישה אל פניית השיקיין האחרונה. שומאכר לא ויתר, מותיר למאסה שוליים צרים מדי, כאשר חלקה הקדמי של מכוניתו נגע בקיר וגרם נזק שחייב החלפת כנף קדמית. התקרית עוד תיחקר על ידי השופטים, כמו גם שתי תקריות נוספות, שעליהן נדווח בנפרד.

גם ויטאלי פטרוב בוודאי ירצה לשכוח את קנדה: אחרי שיצא לדרך מוקדם מדי בזינוק וספג עונש, החליטו השופטים להטיל עליו עונש נוסף אחרי שמצאו אותו אשם בתאונה שבה היה מעורב גם פדרו דה לה רוסה, נהג סאובר.

סבסטיאן בואמי השיג את המקום השמיני המצוין עבור טורו-רוסו, לפני צמד נהגי פורס-אינדיה שלקחו את הנקודות האחרונות.

תוצאות מלאות (זמני, עד להחלטות השופטים):

מס' נהג קבוצה הקפות זמן נק'
1 המילטון מקלארן 70 1:33:53.456 25
2 באטון מקלארן 70 +2.2 18
3 אלונסו פרארי 70 +9.2 15
4 פטל רד-בול 70 +37.8 12
5 וובר רד-בול 70 +39.2 10
6 רוזברג מרצדס 70 +56.0 8
7 קוביצה רנו 70 +57.3 6
8 בואמי טורו-רוסו 69 + 1 הקפות 4
9 ליוצי פורס-אינדיה 69 + 1 הקפות 2
10 סוטיל פורס-אינדיה 69 + 1 הקפות 1
11 שומאכר מרצדס 69 + 1 הקפות
12 אלגרסוארי טורו-רוסו 69 + 1 הקפות
13 הולקנברג וויליאמס 69 + 1 הקפות
14 באריקלו וויליאמס 69 + 1 הקפות
15 מאסה פרארי 69 + 1 הקפות
16 קובליינן לוטוס 68 + 2 הקפות
17 פטרוב רנו 68 + 2 הקפות
18 צ'אנדוק HRT 66 + 4 הקפות
19 די גראסי וירג'ין 65 + 5 הקפות
לא סיים גלוק וירג'ין 50 הגה
לא סיים טרולי לוטוס 42 בלמים
לא סיים דה לה רוסה סאובר 30 מנוע
לא סיים סנה HRT 13 תיבת הילוכים
לא סיים קוביאשי סאובר 1 תאונה