וויטמארש: מקלארן לא השתמשה בהוראות קבוצתיות

מנהל מקלארן, מרטין וויטמארש, הכחיש כי קבוצתו עשתה שימוש בהוראות קבוצתיות במהלך הגרנד-פרי הטורקי, לאחר שבסרט וידאו שפורסם באתר הסדרה הרשמי שולבה שיחה שהתקיימה בין לואיס המילטון ומהנדס המרוץ הראשי של מקלארן, פיל פרו. המילטון נשמע שואל: "אם אסוג, האם ג'נסון יעקוף אותי או לא?", ונענה: "לא, לואיס. לא."

וויטמארש הודה כי עקיפתו של באטון את המילטון התרחשה זמן קצר לאחר אותה שיחה, ולאחר שהמילטון איבד זמן רב בפניה מס' 8 באותה הקפה. וויטמארש הסביר עוד כי פרו, שענה להמילטון, בסך הכל אמר את דעתו.

"זמן קצר לאחר שנאמר ללואיס שג'נסון לא יעבור אותו, הוא עבר אותו", הסביר וויטמארש. "פיל הציע את דעתו, שהתבררה כשגויה. זה פשוט מאוד. שניהם התמודדו עם אתגר במהלך המרוץ, שהיה קצת מהיר מדי עבור רד-בול ומקלארן. צרכנו יותר דלק ממה שהיה צריך, והיה עלינו למצוא דרך לחסוך בו."

"באופן בלתי-נמנע, כאשר אתה מתקרב לסיום המרוץ אתה נמצא בדילמה באשר למאמץ שיש להשקיע. אני חושב שקיבלנו הדגמה ברורה לכך שקבוצה ונהגיה יכולים לשגות באופן קשה במקרה כזה. שני הנהגים שלנו רוצים לנצח, ונאמר להם שעליהם לחסוך בדלק. כתוצאה מכך, פיל חשב שג'נסון לא יעקוף. ברור שדעתו הייתה שגויה."

"לא היה צפוי שלואיס יאט כל כך דרך פניה מס' 8. אני חושב שג'נסון, כנהג מרוץ, ראה את זה והחליט לנצל את ההזדמנות וניסה לבצע עקיפה."

וויטאמרש אמר גם כי שני הנהגים נצטוו לחסוך בדלק ולכן שמרו על הסדר ביניהם מיד לאחר שהמילטון השיג את ההובלה בחזרה.

"לואיס שאל שאלה ופיל פרו ענה תשובה מיידית ואינסטינקטיבית, לפיה באטון לא יעקוף. הוא ידע ששני הנהגים נצטוו לחסוך בדלק. לואיס הבין את זה ולא התכוון לוותר על ההובלה בקלות. הוא ביצע מהלך עקיפה נועז למדי כדי לוודא שינצח את המרוץ. לאחר מכן, אני חושב ששניהם החליטו שהושג איזון הוגן ביניהם, והתרכזו במצב הדלק והמכונית, על מנת לסיים את המרוץ בשלום."