רד-בול מודה: וובר לא האשם היחידי בתאונה

קבוצת רד-בול הודתה היום כי טעתה להאשים את נהגה, מארק וובר, בגרימת התאונה עם סבסטיאן פטל, גם הוא נהג הקבוצה, בשיאו של הגרנד-פרי הטורקי. תחת זאת בחרה הקבוצה לתייג את התאונה כתאונת מרוצים גרידא.

כריסטיאן הורנר, מנהל הקבוצה, הכריז בשמה, ובכלל זה גם בשמו של ד"ר הלמוט מרקו, יועץ הקבוצה אשר הטיל את האחריות לתאונה על וובר באופן בלעדי, כי היא מאמינה כעת ששני הנהגים אחראים באופן שווה לתקרית.

"אנחנו מנצחים כקבוצה ומפסידים כקבוצה. ביום ראשון הפסדנו כקבוצה כתוצאה מתקרית בין שני נהגינו", הסביר הורנר. "אחרי שבחנו את כל המידע, ברור כי מדובר בתאונת מרוצים שאסור שתקרה בין שני נהגים מאותה קבוצה."

"אחרי שבחן את כל העובדות שלא היו ידועות מיד לאחר המרוץ, גם ד"ר מרקו חולק איתנו דעה זו."

"בהקפות 38 ו-39, סבסטיאן הגביר את הקצב וסגר על מארק, תוך שהוא נתון ללחץ משמעותי מצידו של המילטון", המשיך הורנר. "אחרי שיצא מצוין מפניה מס' 9 נצמד סבסטיאן למארק ועבר לצידו השמאלי, בניסיון לעקוף. מארק בחר לנהוג באופן הגנתי והחזיק בקו הפנימי, כפי שהוא רשאי לעשות. כאשר סבסטיאן עבר אותו בשלושת רבעי המרחק, הוא פנה ימינה. מארק שמר על מקומו והתוצאה הייתה מגע ביניהם, שהסתיים בפרישתו של סבסטיאן ובנזק לחלקה הקדמי של מכוניתו של מארק, ובהפסד של נצחון 1-2 לקבוצה. שני הנהגים היו צריכים לתת זה לזה יותר מקום."

הורנר התייחס גם לאופן שבו בחרו הנהגים לנהוג לאחר התקרית, ובפרט לסימנים שעשה פטל אל מול המצלמות כדי להעיד על וובר כמשוגע שגרם לתקרית. הוא הבטיח כי שני הנהגים ייפגשו כדי לשוחח על התקרית וללבן את העניינים ביניהם.

"האדרנלין זרם לו בעורקים", אמר הורנר על פטל, "ומן הסתם ישנו גם תסכול רב כאשר אתה מתרסק החוצה מהמרוץ. אנחנו נדבר על הדברים האלה ואני בטוח שהאווירה תטוהר עוד לפני קנדה."

הורנר ביקש לחזור ולהדגיש כי שני הנהגים זוכים ליחס שווה בקבוצה, וזאת לאור ביקורת קשה שהוטחה בקבוצה על העדפתה את סבסטיאן פטל, הן מצד אוהדים והן מצד אנשי תקשורת.

"שני הנהגים יקבלו יחס שווה, כפי שהיה תמיד. הגרנד-פרי הטורקי היווה עבורם שיעור יקר ואנחנו סמוכים ובטוחים שתקרית מעין זו לא תחזור על עצמה."