פטל מעניק למקלארן נצחון מושלם בטורקיה

לואיס המילטון, נהג מקלארן ואלוף העולם לשעבר, השיג היום בטורקיה את נצחונו הראשון העונה, לאחר שצמד נהגי רד-בול ניהלו ביניהם מאבק על ההובלה שהסתיים במפגש כואב: סבסטיאן פטל נאלץ לפרוש ומארק וובר איבד שני מקומות וסיים שלישי.

מקלארן ורד-בול היו היחידות לספק עניין אמיתי לכל אורכו של המרוץ, שאחרת היה משעמם למדי; גם הבטחה קצרת מועד לגשם קל הסתכמה בטפטוף בלתי-משמעותי. כבר בזינוק הצליח פטל לגבור על המילטון ועקפו, בעוד שג'נסון באטון איבד מקום גם הוא – למייקל שומאכר. ואולם, השניים הצליחו להתאושש מהר מאוד, עוד באותה הקפה, וחזרו למקומם הראשוני: המילטון בפניה מס' 2 ובאטון בקצה הישורת האחורית.

מכוניותיהן של רד-בול ומקלארן החלו פותחות פער עצום מלפנים, שהגיע בשיאו עד כדי חצי דקה לערך, כאשר המילטון מזנב בוובר כל העת, אבל מבלי יכולת לממש מהלך התקפי כלשהו. השניים נכנסו יחד לעצירה הראשונה והיחידה, והחלפת צמיגים איטית במעט במקלארן עלתה להמילטון בהזדמנות נוספת להשיג את ההובלה – ואף במקום השני, אותו תפס פטל, שעצר עוד קודם.

לאחר סבב העצירות, אם כן, נותרו מכוניותיהן של רד-בול ומקלארן בראש, כאשר פער הזמן מוובר ועד באטון עומד על כשתי שניות בלבד. בהקפה ה-41 החליט פטל לעשות מעשה, ניצל יתרון קל במהירות הסופית בקצה הישורת האחורית והתייצב לצד וובר בגישה אל פניה מס' 12. האוסטרלי סירב לפנות מקום, נחוש להראות לפטל מי הבוס החדש ברד-בול, ומשאיר לו דרך צרה בדיוק כרוחב המכונית. הגרמני הצעיר החל דוחק את וובר אל הקו החיצוני, אבל זה לא מש מנתיבו ובין השניים נוצר מגע קטלני, שהשאיר את פטל בחוץ ואת וובר במקום השלישי – וחצי תאוותו בידו.

צמד נהגי מקלארן עבר להוביל את המרוץ, בראשותו של לואיס המילטון, וקרב פנימי מרתק נוסף החל מתפתח ביניהם. באטון צמצם את המרחק אל המילטון בעקביות, ובהקפה ה-49 החל מהלך מרשים בפניה מס' 12, אותו סיים בעקיפה ביציאה אל הישורת הראשית. אבל יתרונו של אלוף העולם המכהן לא הספיק לו, והמילטון, במהלך נחוש כתמיד, צלל אל הקו הפנימי כבר בפניה מס' 1 והחזיר לעצמו את ההובלה, תוך שבין השניים נוצר מגע קל. מיד לאחר מכן החל המילטון מגדיל את יתרונו באופן משמעותי למדי, כאשר מקלארן מאיצה בשני הנהגים לשמור על הצמיגים ולחסוך בדלק.

מייקל שומאכר, נהג מרצדס, שמר על המקום הרביעי והשיג בכך את תוצאתו הטובה ביותר העונה. ניקו רוזברג תפס את המקום החמישי עבור מרצדס, לפני הרנו של קוביצה והפרארי של מאסה.

פרננדו אלונסו, שזינק מן המקום ה-12, ניסה לעשות מעשה מונקו ועצר מוקדם, אלא שהפעם המהלך הסתכם ברווח של שני מקומות בלבד. הוא נותר מאחורי הרנו השנייה של ויטאלי פטרוב, משך הקפות ארוכות – עד שלוש הקפות לסיום. או אז הצליח לעוקפו בפניה מס' 3 והתייצב במקום השמיני. בין השניים נוצר מגע ופטרוב סבל מתקר בצמיג הקדמי ימני. הוא הדרדר עד למקום ה-15, אבל יוכל להתנחם בעובדה שעם חזרתו אל המסלול קבע את ההקפה המהירה ביותר.

אדריאן סוטיל עקף את קאמוי קוביאשי במאבק על המקום התשיעי. היפני סגר את העשירייה הראשונה והקדים את בן קבוצתו, פדרו דה לה רוסה.

סבסטיאן בואמי וניקו הולקנברג נהגו מרוץ של בקרת נזקים בעיקר, לאחר שנזק נגרם למכוניותיהם כבר בהקפה הראשונה. רובנס באריקלו נאלץ לנהוג מרוץ דומה בשל עוד זינוק גרוע.

נהגי לוטוס, יארנו טרולי והייקי קובליינן, פרשו מן המרוץ בשל תקלות הידראוליות, כמו גם צמד נהגי HRT, שפרשו גם הם בשל תקלה טכנית.

התוצאות המלאות:

מס' נהג קבוצה הקפות זמן נק'
1 המילטון מקלארן 58 1:28:47.620 25
2 באטון מקלארן 58 +2.645 18
3 וובר רד-בול 58 +24.285 15
4 שומאכר מרצדס 58 +31.110 12
5 רוזברג מרצדס 58 +32.266 10
6 קוביצה רנו 58 +32.824 8
7 מאסה פרארי 58 +36.635 6
8 אלונסו פרארי 58 +46.544 4
9 סוטיל פורס-אינדיה 58 +49.029 2
10 קוביאשי סאובר 58 +1:05.650 1
11 דה לה רוסה סאובר 58 +1:05.944
12 אלגרסוארי טורו-רוסו 58 +1:07.800
13 ליוצי פורס-אינדיה 57 + 1 הקפות
14 באריקלו וויליאמס 57 + 1 הקפות
15 פטרוב רנו 57 + 1 הקפות
16 בואמי טורו-רוסו 57 + 1 הקפות
17 הולקנברג וויליאמס 57 + 1 הקפות
18 גלוק וירג'ין 55 + 2 הקפות
19 די גראסי וירג'ין 55 + 3 הקפות
לא סיים צ'אנדוק HRT 52 משאבת דלק
לא סיים סנה HRT 46 לחץ דלק
לא סיים פטל רד-בול 39 תאונה
לא סיים קובליינן לוטוס 33 הידראוליקה
לא סיים טרולי לוטוס 32 הידראוליקה