HRT סיימה שיתוף הפעולה עם Dallara

קבוצת HRT החליטה לסיים את שיתוף הפעולה עם יצרנית השלדות האיטלקית Dallara. שני הצדדים החליפו ביניהם האשמות קשות מזה זמן, מאז נקלעה קאמפוס, לפני שהפכה ל-HRT, לקשיים כלכליים: Dallara האשימה את הספרדים באי-עמידה בתשלומים, ובתגובה הפסיקה את העבודה על המכונית של הקבוצה מספר פעמים; ואילו גורמים ב-HRT, בהם ג'אוף וויליס, היועץ הטכני, וכריסטיאן קלין, נהג המבחן של הקבוצה, הצהירו קבל עם ועדה כי המכונית אינה עומדת בסטנדרט של פורמולה אחת, בלשון המעטה.

"קבוצת HRT ויצרנית השלדות האיטלקית Dallara Automobili S.p.A הסכימו על תנאים ידידותיים לסיום השותפות ביניהן", נכתב בהודעה מטעם הקבוצה. "ההחלטה התקבלה בעקבות שיחות שהתנהלו במהלך החודשים האחרונים לגבי עתידו של שיתוף הפעולה כאמור."

בהמשך ההודעה הודתה HRT ל-Dallara על המאמצים הכבירים שעשתה בתחילת העונה כדי להכין את המכונית בזמן למרוץ פתיחת העונה, אבל גם ביקרה אותה על חוסר הפיתוח משך חמשת המרוצים הבאים.

"שני הצדדים חוו קשיים בתחילת עונת האליפות הנוכחית של פורמולה אחת, כאשר כולם ב-Dallara עבדו קשה מאוד מסביב לשעון כדי להספיק לבנות את המכונית עבור מרוץ פתיחת העונה בבחריין. מאמציהם העקשניים והנחושים השתלמו, ו-HRT התייצבה מוכנה על קו הזינוק בגרנד-פרי בחריין."

"מאז מרוץ הבכורה של HRT השלימה הקבוצה שישה מרוצים באליפות פורמולה אחת של עונת 2010, למרות העובדה שבכל הזמן הזה לא נעשו כל פיתוחים בשלדת המכונית על ידי Dallara."

"שני הצדדים מאחלים זה לזה הצלחה בהמשך, בכל אשר יפנו בעתיד", נחתמה ההודעה.

ככל הנראה, לאור ההודעה כאמור, ג'אוף וויליס, המשמש כיועץ טכני לקבוצה, יחליט להישאר בה וירכיב צוות משלו לבנייה ופיתוח של המכונית שאיתה תתחרה HRT בעונה הבאה. כיוון שהזכויות על הידע שנצבר מפיתוח המכונית הנוכחית שייכות ל-Dallara, סביר להניח כי וויליס יידרש לתכנן מכונית חדשה מאפס – ולא ברור אם יעשה כן באופן עצמאי, או באמצעות שותפה אחרת.