מונטזמולו לא מתחרט על הבאת אלונסו

למרות מספר טעויות לא-אופייניות של אלוף העולם פעמיים לשעבר מאז תחילת העונה, בראשן הזינוק הספול בסין והתאונה באימון יום שבת במונקו, שמנעה ממנו השתתפות בדרוג, לוקה די מונטזמולו, נשיא פרארי, לא מתחרט על הבאתו לקבוצה.

"אין חרטה", אמר די מונטזמולו בראיון ל-Gazzetta dello Sport. "היה טוב עם מייקל, אבל זה נגמר – ואין חרטות. אני מאוד מרוצה היום מאלונסו, מתפקודו על המסלול, כמו גם מחוצה לו. לאלונסו יש רוח קבוצתית, מצפוניות, חיבור לקבוצה. כשהוא נוהג הוא נלחם בצורה מעולה."

"אני מחשיב לו כטעות רק את מה שקרה במונטה-קרלו, כתוצאה מבטחון מופרז. הוא רצה למצוא את הגבול בחושבו על הדרוג, והתרסק. הזינוק הפסול בסין היה תוצאה של מתח. אבל אנחנו במצב טוב מאוד באליפות – אנחנו במשחק."

די מונטזמולו התייחס בראיון גם לאפשרות שפליפה מאסה יחתום על חוזה חדש בקבוצה, ואמר כי על מנת שזה ייצא לפועל, עליו "להמשיך לעבוד באותה רוח, תוך כדי דאגה לקבוצה ולעצמו".

על רקע הדיווחים הרבים באחרונה על האפשרות שהגרנד-פרי האמריקני יחזור ללוח המרוצים, כמו גם על הניסיון המחודש להקים קבוצה אמריקנית, אמר מונזטמולו בראיון כי פרארי תשמח לספק מכונית שלישית לקבוצה כזו, אם תקום.

"אני חולם על מכונית שלישית של פרארי, שתופעל על ידי קבוצה אמריקנית, תחת דגל הפסים והכוכבים", הצהיר די-מונטזמולו בראיון.

בראיון שפרסם Autosport עם יועצו של צ'אד הרלי, פאריס מולינס, חשף זה האחרון כי ניהל מגעים גם עם קבוצת פרארי בעת שנעשו הנסיונות האחרונים להציל את USF1.

"נפגשתי עם סטפאנו דומניקאלי", אמר מולינס באותו ראיון, "ואמנם ברור שפרארי לא יכלו להציע פתרון עבור USF1 בעונת 2010, אבל הם היו מוכנים להציע כל תמיכה אפשרית במסגרת התקנות. היה לנו חוזה עם קוזוורת' לאספקת מנועים, אבל הם יודעים שאמריקה היא השוק הגדול ביותר שלהם והשתוקקו לעבוד איתנו."

די מונטזמולו הוסיף עוד בראיון כי היה מוכן לוותר על ימי שישי בסופי שבוע של מרוצים, בתנאי שהסדרה תחזור לבחון את המכוניות בין אירועים.

"אנחנו צריכים מבחנים כדי לנסות את המכוניות", הסביר, "אנו זקוקים לזה במיוחד, כיוון שאנו מעבירים הרבה ידע למכוניות הכביש שלנו. מלבד זה, אנחנו רוצים לחזור ולהשתמש בפיוראנו, שהשקענו בו כסף: אנחנו יצרנים, לא אנשים שמתחרים כתחביב."