האמריקאים לא ויתרו על קבוצה משלהם

פאריס מולינס, יועצו של צ'אד הרלי, חשף כי הוא עומד מאחורי ניסיון מחודש לקיים ייצוג אמריקני בסדרת פורמולה אחת.

הרלי, שותף מייסד ב-YouTube, היה למשקיע העיקרי בקבוצת USF1 הכושלת, שלא עמדה בלוח הזמנים של ההכנות לקראת העונה הנוכחית, ומקומה נשלל ממנה. ברגעיה האחרונים של הקבוצה מינה הרלי את מולינס לנציגו הרשמי בשיחות הניסיון האחרון להצלת עתידה, ואשר התקיימו עם גורמים שונים, בהם ברני אקלסטון, קבוצת קאמפוס לשעבר, סטפאן ג'י.פי ואחרים.

מולינס טען בראיון ל-Autosport כי הגיע למסקנה שהדרך היחידה לחדור לשורות פורמולה אחת היא באמצעות קבוצה קיימת ומבוססת, וכי בנייתה של קבוצה חדשה היא משימה בלתי-אפשרית בתנאים הקיימים.

"בהתייחס למצב הנוכחי של הספורט והתקנות, הקמתה של קבוצה חדשה ותחרותית היא בלתי-אפשרית. הספורט הזה מתבסס על ידע וניסיון משנים קודמות, והקבוצה צריכה לפעול בסביבה מלוכדת", קבע מולינס.

mollins"אני חושב שדוגמא מצוינת היא המצב שהיה בהונדה-ברון בשנה שעברה. המדובר בקבוצה קיימת שהשתלטו עליה, עשו בה את השינויים הנדרשים והפכו אותה לקבוצה זוכת אליפות בשנה שלאחר מכן. זה לא שונה ממה שראינו בעבר, עם רד-בול, פורס-אינדיה וטורו-רוסו."

"דוגמא לרעיון שיש בו פוטנציאל היא רנו, שמכרה את רוב ההון שלה ל-Genii Capital. ייתכן מאוד שנראה דברים כאלה גם בעתיד, בין אם תהיה זאת קבוצה של אנשי פורמולה אחת מנוסים שיערקו מאחת הקבוצות, ישיגו את ההון הנדרש וישתלטו על אחרת, ובין אם יהיה זה נותן חסות גדול שיעשה כן, או קבוצת משקיעים. אני בודק את כל האפשרויות."

"הגענו רחוק למדי עם כל מיני חברות, ואני משוכנע שיש הרבה אנשים בצד הזה של הים שרוצים להיות מעורבים בפורמולה אחת. אם להודות על האמת, הם הרי כולם חושבים באופן גלובלי, אז למה לא לעשות זאת בספורט גלובלי כזה,שצופים בו אנשים רבים בכל העולם?"

מולינס טען עוד בראיון כי הסיפור הטארגי של USF1 לא פגע באפשרות שפורמולה אחת תחזור לאמריקה. האפשרות שבקרוב יתווסף ללוח המרוצים גרנד-פרי אמריקני תסייע, לדעתו, להאצת התהליך שהוא מנסה להניע.

מעורבותו של צ'אד הרלי בפרוייקט של מולינס אינה מוגדרת כעת, וישנם עוד עניינים פתוחים שיש לסגור כתוצאה מקריסתה של USF1.

"אני לא יכול לדבר בשם צ'אד", הסביר מולינס. "יש עוד שאריות מ-USF1 שצריך לנקות. יש לו את המחויבויות שלו ב-YouTube וגם בתחומים אחרים שהוא עובד עליהם, שאינם קשורים לספורט מוטורי. כחבר טוב, הייתי שמח לעבוד איתו שוב בספורט הזה. יש לו כמה רעיונות טובים ושיתפנו פעולה בכל מיני דברים. אני מקווה להקיף את עצמי בקבוצה של אנשים טובים, ולנסות שוב, אבל בדרך הנכונה."

מולינס סיים בדברים על הלקחים שלמד בעטיו של הפרויקט הכושל שבו היה מעורב: "עם כל כמה שפורמולה אחת עושה רושם של סביבה רצחנית, כולם שם נמצאים לטובת הספורט. יש לספורט הזה טבע תחרותי, כמובן, אבל כולם רוצים לראות את האחר מופיע במרוצים, וזה היה תקף גם לגבינו. לא הרגשנו שם כמו במועדון סגור. זה הדבר העיקרי שלמדתי."

"ישנם גם לקחים אחרים שניתן ללמוד מהניסיון עם USF1. למשל שאין טעם לטרוח בהרכבת קבוצה מצוינת של אנשים, אם אתה לא הולך לאפשר להם לבצע את מה שהם יודעים. אני לא חושב שמישהו מאיתנו חתם שם כדי לעבוד תחת משטר דיקטטורי – וזה, למעשה, מה שקרה."

"צריך גם לדעת לעמוד בהבטחות, והיו הרבה הבטחות שהופרו – לא רק לאוהדים, אלא גם לעובדים ולספורט. להחזיק בחלומות ובתקווה זה דבר אחד; צריך שיהיו גם כיוון ברור ודרך. לא היה לנו את זה."