ART מצטרפת למאבק על המקום ה-13

קבוצת המרוצים ART GP, בבעלותו של ניקולאס טוד, בנו של נשיא FIA, ז'אן טוד, הכריזה באופן רשמי על השתתפותה במכרז לבחירת הקבוצה ה-13 בסדרה.

"אנשים רבים יגידו שאנחנו עשויים להיות מועדפים", אמר טוד הבן, "אבל למעשה מדובר במכשול. מוטל עלינו להגיש הצעה טובה מספיק כדי שאף אחד לא יטיל בספק את בחירת FIA."

טוד משמש כסוכנם של פליפה מאסה, נהג פרארי, וג'ול ביאנקי, נהג ART ומנבחרי האקדמיה לנהגים צעירים של פרארי, ושמו נקשר עם הסדרה בעבר גם ביחס לרכישת קבוצת טורו-רוסו והשתתפות במרכז לבחירת הקבוצות החדשות לפני העונה הנוכחית.

שותפו של טוד בקבוצה, פרדריק ואסאור אמר כי "הרעיון גובש עוד בשנה שעברה, אבל אז זה היה מוקדם מדי. בלתי-אפשרי לקפוץ כך לבריכה של הגדולים, בלי הכנה. לאחר שנה של בחינת הרעיון, הגיעה העת. הייתה לנו ההזדמנות לראות כיצד הקבוצות החדשות מתאימות עצמן. אני יודע שאני לא רוצה לראות את המכוניות שלנו איטיות בשש שניות להקפה. לא כך אני רוצה לראות אותנו בפורמולה אחת."

כפי הנראה, הקבוצה פועלת כעת למצוא שותפה לבניית השלדה, כיוון שאינה מחזיקה במתקנים הנחוצים לבנות כזו בעצמה בצרפת. ביחס למנועים אמר ואסאור: "אנחנו משתתפים בספורט הזה הרבה זמן (מאז 1991), והייתה לנו אפשרות לפתח קשרים טובים עם כמה יצרנים."

ל-ART קשרים מצוינים עם מרצדס, לאחר שזכתה עימה באליפות F3 האירופית משך שש שנים ברציפות, אחת מהן עם לואיס המילטון, נהג מקלארן. העובדה כי השותפה השלישית בקבוצה היא חברת Mumtalakat הבחריינית, אשר מחזיקה בחלק ניכר מהון המניות של מקלארן, עשויה לאפשר לה להגיע לכדי עסקה דומה לזו של פורס-אינדיה, המקבלת תמיכה טכנית ממקלארן.

סביר להניח כי האפשרות שהקבוצה תוכל לספק מושב לג'ול ביאנקי תמצא חן גם בעיני מאראנלו.

קבוצת ART זכתה להצלחה רבה בסדרת GP2: היא זכתה באליפות כבר בשנתה הראשונה בסדרה, ב-2005, עם ניקו רוזברג. ב-2006 זכתה שוב באליפות עם לואיס המילטון, וב-2009 השיגה אליפות נוספת עם ניקו הולקנברג, נהג וויליאמס.

בשל הקשר המשפחתי צפוי ז'אן טוד לפסול עצמו מהשתתפות בפאנל שיקבל את ההחלטה הסופית לגבי הקבוצה הנבחרת.