היל מפקפק ביעילות תפקידו של היועץ לשופטים

דיימון היל, אלוף העולם לשעבר ונשיא מועדון נהגי המרוץ הבריטיים (BRDC), הביע ספקות באשר ליעילותו של תפקיד היועץ לשופטים במרוצים, אותו מילא במהלך סוף השבוע במונקו.

מאז פתיחת העונה משמש נהג ותיק כלשהו כיועץ לשופטי FIA הרשמיים, מביא בפניהם את נקודת המבט של הנהגים ומסייע להם בקבלת החלטות. עד כה שימשו בתפקיד זה אלן פרוסט, טום קריסטנסן, אלכס וורץ, ג'וני הרברט, דרק וורוויק והיל עצמו.

היל נאלץ לשפוט את התקרית שבה היו מעורבים פרננדו אלונסו ויריבו המר לשעבר, מייקל שומאכר, ואשר בגינה ספג זה האחרון עונש של תוספת עשרים שניות לזמנו הסופי.

"זו הייתה חוויה מרתקת, אבל אני תוהה אם זה נכון שנהגים נדרשים לפרש את התקנות", אמר היל לטיימס. "דימיינתי שאשמש יועץ ואספק לשופטים את נקודת המבט של הנהגים, כאשר הם יהיו אלה שיחליטו בסופו של דבר. ההתמחות שלי היא בנהיגה. אני לא מחוקק או פרשן של תקנות."

"באופן חלקי, אי הנוחות שלי נבעה, כמובן, מן העובדה שנדרשתי לשפוט בתקרית שבה היה מעורב מייקל. פעלתי ללא דופי, אבל כבר קיבלתי כמה אימיילים עוקצניים בהם הואשמתי בהיותי בעל דעה משוחדת."

עדותו של היל עשויה ללמד רבות על האופן שבו מתנהלים הדברים מאחורי הקלעים; דבריו על הידרשותו לפירוש התקנות וקבלת החלטות אינה מתאימה להגדרות התפקיד, כפי שפורסמו על ידי FIA בתחילת העונה.