וויליאמס אישרה נסיבות התאונות במונקו

קבוצת וויליאמס אישרה את נסיבות התאונות של צמד נהגיה, ניקו הולקנברג ורובנס באריקלו, כל אחד מהם בנפרד וללא מעורבות נהגים אחרים, במונקו.

עוד ביום המרוץ הסביר סם מייקל, המנהל הטכני של וויליאמס מה גרם לתאונות, למרות הצהרת הקבוצה על רצונה לבחון את המכוניות בחינה מדוקדקת במפעלי הקבוצה בגרוב.

"המתלה האחורי של רובנס כשל", אמר מייקל. "יש לנו רעיון לגבי חלק חשוד ספציפי, אבל כדי להיות בטוחים נצטרך להמתין לתוצאות בדיקת החומרים במפעל. בכל מקרה, זה לא אירוע שיחזור על עצמו."

"ניקו סבל מתקלה בחיישן ידית המצמד כבר על הגריד. לאחר מכן הוא נגע באחוריה של אחת ממכוניות HRT בפנייה מס' 1 ונגרם נזק לקורות התמיכה של הכנף הקדמית. כשהוא נכנס למנהרה הכנף הקדמית כשלה והוא נכנס לתת-היגוי שנגמר בקיר."

ואולם, מספר ימים לאחר מכן, נתברר כי וויליאמס נשאה לשווא באשמה בגין התאונה של באריקלו: העיתונאי אדם קופר העיר את תשומת לבם של צ'ארלי וויטינג, פטריק הד וסם מייקל לעדותו של ויטאנטוניו ליוצי, נהג פורס-אינדיה, שנהג מאחורי באריקלו לפני התאונה.

מכסה הביוב ניתק ממקומו"הייתי מאחורי באריקלו", אמר ליוצי. "זה היה מוזר. בשתי ההקפות שלפני התאונה הוא נהג את המכונית קרוב מאוד לקיר הבטיחות השמאלי, והיה שם עצם כלשהו שהתרומם מהרצפה. בהקפה שלאחר מכן ראיתי את אותו עצם מתרומם כולו שוב – ואת רובנס עף אל תוך הקיר. חשבתי שהוא נגע בקיר, ככה זה היה נראה לי."

סקרנותו של קופר הכריעה אותו, וביום שני ניגש לסרוק את המסלול באזור שעליו דיווח ליוצי. הוא מצא שם מכסה ביוב שניתק ממקומו. אחד הקוראים בבלוג של קופר שלח אליו צילומים ממכוניתו של ליוצי, בהם ניתן בהחלט להבחין במכסה הביוב המדובר כשהוא מחוץ למקומו. כשוויליאמס לא מצאה סימנים לעייפות החומר בחלקי המכונית שנבדקו, הסיבה הרשמית לתאונה של באריקלו שונתה.

מכסה הביוב במבט מקרוביציאתה של מכונית הבטיחות השלישית במהלך המרוץ במונקו הייתה בשל ידיעה על מכסה ביוב שניתק ממקומו. ואולם, האזור המדווח במקרה זה לא היה האזור שבו פגש באריקלו, ככל הנראה, במכסה הביוב שגמר לו את המרוץ, אלא עוד במעלה הכביש, קרוב יותר למקום שבו נעצרה מכוניתו.

צ'ארלי וויטינג פנה ל-(ACM (Automobile Club de Monaco בבקשה לקבל הסברים באשר לתקלה הבטיחותית החמורה.