ממשיכים להתלבט: פירלי או מישלין

קבוצות הפורמולה אחת לא הצליחו להגיע להסכמה באשר לספקית הצמיגים שתחליף את ברידג'סטון, למרות כוונתן לעשות כן בסמיכות לגרנד-פרי מונקו.

בפגישה שקיימו אתמול ראשי הקבוצות נבחנו הצעותיהן של פירלי, מישלין ו-Avon לפרטי פרטים, זאת לצד התייעצויות עם ברני אקלסטון. שיחות נוספות בנושא ייערכו בימים הקרובים, כאשר החלטה צפויה להתקבל רק לקראת הגרנד-פרי הטורקי.

למרות זאת, נראה כי התקדמות כלשהי דווקא כן הושגה, בדמות שלילת הצעתה של Avon וכן של הסיכוי שברידג'סטון תסכים לחזור בה מהודעת הפרישה. לפיו דבריו של סטפאנו דומניקאלי, מנהל קבוצת פרארי, האופציות היחידות שנותרו על השולחן הן אלה של פירלי ומישלין. זו של פירלי זוכה לתמיכה רחבה יותר בקרב הקבוצות, ככל הנראה בשל תנאיה המסחריים, אך יכולתה הטכנית של מישלין ונסיונה העדכני מותירים אותה כמועמדת שוות ערך.

"אנחנו מתקדמים יפה, אבל עוד לא הגענו להחלטה סופית", אמר אדם פ??ר, המנהל הכללי של וויליאמס, בראיון ל-Autosport. "יש כמה הצעות טובות על השולחן, ולכל אחת מהן היתרונות שלה. יש כמה פרטים שצריך לבדוק, אבל אנחנו נצטרך לקבל החלטה בקרוב."

פ??ר אמר עוד כי הקבוצות החליטו שלא לבחור יותר מספקית צמיגים אחת, על מנת להימנע מתחרות בתחום זה, בעיקר בשל העלויות הגבוהות הכרוכות בכך.

"אף אחד בפורמולה אחת לא מעוניין בזה. אני חושב שאחת מהן (מיצרניות הצמיגים – והכוונה למישלין, ד.פ) אוהבת את הרעיון שהיא לא מתחבאת מאחורי תנאים של בלעדיות, שהיא פתוחה לתחרות. כולנו מכירים בכך שאותה ספקית צמיגים מסוגלת להילחם 'מלחמת צמיגים', אבל אין תאבון או פוטנציאל לזה כעת. זה לא רק בגלל כסף, אלא גם בגלל המופע. אם תהיה מלחמת צמיגים יגבר הלחץ לקיים עוד מבחנים. אפשר להפסיד הרבה במלחמה כזו, למשל אם מישהו ישיג יתרון של שתי שניות להקפה בגלל הצמיגים, אתה לא תראה אותו יותר. זה יהרוג את הספורט."