השימוש במערכות F-Duct ייאסר בעונה הבאה

קבוצות הפורמולה אחת הסכימו היום בספרד לאסור את השימוש במערכת המהפכנית של מקלארן, המסייעת בהשגת מהירות סופית גבוהה יותר בקצה של ישורת, החל בעונה הבאה, למרות בקשתה של זו האחרונה שלא לעשות זאת.

מאז פתיחת העונה הצליחו קבוצות נוספות לתכנן מערכת דומה עבור מכוניותיהן, בהן סאובר ופרארי, אבל חלק גדול מן הקבוצות נתקל בקשיים בשל האיסור על ביצוע שינויים בשלדה, למעט על בסיס מניעים של אמינות או בטיחות. חששן של הקבוצות הוא כי שילובה הגורף של המערכת בעונה הבאה, ממש כמו זה של הדיפיוזרים הכפולים, עלול להיות יקר ואף לפגוע בבטיחות.

כריסטיאן הורנר, מנהל קבוצת רד-בול, התייחס לפן הבטיחותי באומרו כי: "המערכת היא פרי תכנון הנדסי מבריק, וצריך להוריד את הכובע בפני אלו שהמציאו אותה, אבל חלק מהמערכות שנעשה בהן שימוש בסוף שבוע זה נראות מעט גבוליות: הנהגים אוחזים בהגה בקצות האצבעות ולעיתים אף בכלל לא."

ניק פריי, המנהל הכללי של מרצדס, הוסיף: "באופן אישי, אני חושב שהגיוני לקטוע באיבן טכנולוגיות אשר, על פניו, אינן רלוונטיות לשימוש מחוץ לפורמולה אחת. עד סוף השנה אני יודע שגם לנו, ובטח גם לרוב הקבוצות האחרות, תהיה מערכת דומה – והיתרון שבשימוש בה ינוטרל."

"המהנדסים כבר חושבים על רעיונות משוגעים באופן קיצוני, וקשה לחשוב היכן עוד ניתן יהיה להשתמש בכל זה מחוץ לסדרה. מה גם שזה יהיה מאוד יקר. אני יודע שזה עלול לאכזב את הממציאים, אבל אנשים צריכים להתרגל, ממש כמו עם הדיפיוזרים הכפולים, שלרעיונות האלה יש אורך חיים קצר מאוד. הפיצוי ניתן במהלך השנה, כאשר אתה מחזיק במשהו שאין לאחרים, אבל אם לא מדובר בטכנולוגיה יעילה, זה אבוד. תחת זאת אנחנו צריכים לעודד דברים שכן ניתן להשתמש בהם במקומות אחרים, ולכן אני חסיד נלהב של מערכות KERS."

האיסור על שימוש במערכות F-Duct בעונה הבאה יצטרף לזה שיחול על הדיפיוזרים הכפולים.