המאבק בין יצרניות הצמיגים מתקרב להכרעה

המאבק בין יצרניות הצמיגים המבקשות לתפוס את מקומה של ברידג'סטון, החל בעונה הבאה, מתחמם. על פי דיווחים המגיעים מברצלונה, מישלין שיפרה את הצעתה הראשונית והוזילה אותה באופן משמעותי, ייתכן לאור הצטרפותה של פירלי למאבק. על פי אותם דיווחים, הצעתה המקורית של מישלין הייתה אמורה לעלות לקבוצות כחמש מיליון אירו לעונה, ואילו כעת ירד המחיר ל-1.5 מיליון בלבד.

בהנחה שהצהרותיו של סם מייקל, המנהל הטכני של וויליאמס, על היותה של ההצעה המקורית של מישלין יקרה מזו של Avon פי שלושה, הרי שההצעה המשופרת עשויה להיות אפילו זולה מזו של היצרנית הבריטית, או לפחות שווה לה. מקלארן ומרצדס תומכות, ככל הנראה, בבחירתה של מישלין.

מישלין ופירלי תומכות שתיהן במעבר לשימוש בצמיגים במידת 18 אינץ'. ואולם, הקבוצות מבקשות לבצע את המעבר בשלבים, או לדחותו לעונת 2013, כיוון שהן חוששות שלא יצליחו ליישם את השינויים הדרושים בתכנון המכוניות בשלב מאוחר זה.

רוס ברון, המנהל הטכני של מרצדס ויושב ראש קבוצת העבודה לעניינים טכניים של ארגון הקבוצות, אמר במסיבת העיתונאים שהתקיימה בברצלונה ביום שישי: "המעבר לצמיגי 18 אינץ' בשלב זה יהיה מאוחר מדי, ואני חושב שהוא יגרום קשיים גדולים מאוד לקבוצות. לא מדובר כאן בגלגל בקוטר גדול יותר בלבד; צמיג במידה כזו מתנהג בצורה שונה לגמרי, ונצטרך לפתח את מערכות המתלים ודברים נוספים בהתאם."

המנהל הטכני של פרארי, אלדו קוסטה, הסביר: "אם יש לך צמיג במידת 18 אינץ' ומותר לך להשתמש בכל הנפח הפנימי שלו עבור הבלמים, הקירור והאירודינמיקה, אז כפי שרוס ציין, מדובר בפרויקט גדול מאוד. להתחיל במאי או יוני יהיה מאוחר מאוד – ולא רק עבורנו, אלא גם עבור החברות המספקות בלמים, שכן יצטרכו לבחון שם קאליפרים חדשים ודיסקים חדשים."

"כולם בארגון הקבוצות מעוניינים בתכנית בת-שלבים. גם אם נצטרך להתחיל עם חישוקים במידת 18 אינץ', לפחות שהחלקים המכניים הממלאים את החלל הפנימי, ומערכת הבלימה, יישארו כפי שהם השנה ויתפתחו בשנים הבאות."

נושא נוסף שנוי במחלוקת היא הדרך שבה יוכלו הקבוצות לבחון את החישוקים החדשים. אחת ההצעות לפתרון סוגיה זו היא להשתמש במכונית של טויוטה, על מנת למנוע מאחת הקבוצות להשיג יתרון כלשהו.

לפני שיעזבו את המסלול הקטלוני צפויות הקבוצות לקיים דיון נוסף בעניין זה, כאשר החלטה צפויה להתקבל לקראת גרנד-פרי מונקו, שייערך בעוד שבוע בדיוק.