פרארי ומקלארן המומות מיכולתה של רד-בול

יכולתה של קבוצת רד-בול בדרוג של הגרנד-פרי הספרדי הותירה את יריבותיה הישירות המומות. מארק וובר וסבסטיאן פטל סיימו את המקצה כאשר הפרש הזמנים ביניהם עומד על עשירית שנייה בלבד, אך הפער מלואיס המילטון, היריב הקרוב ביותר הבא, עמד על כשמונה עשיריות השנייה. למעשה, אם וובר והמילטון מיצו עד תום את הפוטנציאל הגלום במכוניותיהם, הרי שהפער בין הקבוצות בתנאי דרוג עומד כעת על כמעט שנייה שלמה.

במקלארן הודו כי רק טעות מצידה של רד-בול תאפשר לאחת מיריבותיה לנצח את המרוץ מחר.

"הייתה להם (לרד-בול, ד.פ) המכונית המהירה ביותר עד כה העונה, אבל הם לא הצליחו לצבור את המספר המקסימאלי של הנקודות לפחות בשלושה מרוצים", הסביר מרטין וויטמארש, מנהל קבוצת מקלארן. "יש לנו קבוצה טובה ושני נהגים מצוינים, ואנחנו יכולים לנסות לעשות את הטוב ביותר שניתן עם המכונית שיש לנו כאן, בתקווה שתיווצר עבורנו הזדמנות. אבל כדי שנוכל לאתגר אותם, רד-בול יצטרכו לעשות טעויות מחר."

לואיס המילטון הודה כי הופתע מגודל הפער שיצרה רד-בול: "הפער גדול מאוד. אני לא חושב שמישהו ציפה מהם להיות כל כך מהירים כאן. ידענו שהם יהיו מאוד מהירים, אבל זה פער משמעותי. אנחנו נמשיך לעשות מאמץ ולהתרכז בדברים שבהם אנו חלשים יותר."

לצד ההפתעה, השאיר הבריטי הצעיר גם מקום לאופטימיות – הן בטווח הזמן המיידי, בהתייחס לאפשרות שמקלארן תנצל את מהירותה הסופית הגבוהה יותר בישורות, והן בטווח הזמן הארוך, בהתייחסו ליכולתה של הקבוצה לשפר את המכונית וכן לעובדה שבמסלולים אחרים עדיפותה האירודינמית של רד-בול תבוא פחות לידי ביטוי.

גם בפרארי נותרו המומים לאחר הדרוג: פרננדו אלונסו התייחס לפער הביצועים באומרו כי הציפייה להילחם ברד-בול מחר במרוץ היא בלתי-מציאותית.

"לא היינו מושלמים מבחינת האחיזה וההצמדה", הסביר אלונסו. "גם מבחינת הסט-אפ לא קיבלנו תחושת בטחון מהמכונית משך כל סוף השבוע. בחלק השלישי של מקצה הדרוג מצאנו פשרה טובה, פחות או יותר, ובהקפה עצמה המכונית הייתה מספיק טובה כדי למקסם את הפוטנציאל. אני מקווה שמחר במרוץ הביצועים שלנו יהיו קרובים יותר לאלה של רד-בול.

"אם אתה רחוק שתיים או שלוש עשיריות, יכול להיות שתוכל להיאבק על נצחון, אבל אם אתה רחוק שנייה שלמה, אתה יכול רק לקוות שתוכל להימנע מלהיות רחוק מדי. בתנאים רגילים רד-בול היא המועמדת המובילה מחר", סיכם הספרדי.