פירלי הגישה ההצעה לשמש ספקית צמיגים יחידה

יצרנית הצמיגים האיטלקית "פירלי" הגישה, כפי שהצהירה שתגיש, הצעה רשמית לשמש ספקית צמיגים יחידה בסדרה. לדעתה של פירלי, בניגוד לזו של מישלין, הנסיבות הנוכחיות אינן מתאימות לקיום "מלחמת צמיגים", הן בשל העלויות הגבוהות הצפיות לנבוע מכך, והן בשל פגיעה אפשרית בבטיחות.

עם זאת, האיטלקים אינם שוללים את האפשרות לאפשר ליצרניות צמיגים נוספות לספק צמיגים לסדרה, החל ב-2013. עד אז, מקווים בחברה, המהנדסים יצברו את הידע הדרוש בכלל, ולמעבר לצמיגים במידת 18 אינץ' בפרט. בד בבד, נראה כי גם במישלין מוכנים לדחות את המעבר למידת צמיגים גדולה יותר, הרלוונטית יותר למכוניות כביש, על מנת למנוע מהקבוצות את עלויות הפיתוח הנדרשות בטווח הזמן המיידי, לקראת העונה הבאה.

"זו אפשרות, אני יודע שהקבוצות תעדפנה להישאר עם צמיגים במידת 13 אינץ', לפחות על מנת להרוויח פרק זמן לפיתוח המכונית בהתאם", הסביר מאריו איזולה, מנהל חטיבת המרוצים של פירלי בברצלונה. "זה שינוי גדול, ואני מתאר לעצמי שהן תצטרכנה להשקיע עבודה רבה בצד המכני."

"צמיג במידת 18 אינץ' מעניין אותנו מאוד, משום שזו מידה קרובה מאוד למידות המשמשות מכוניות כביש, בהשוואה ל-13 אינץ', שאף אחד כבר לא משתמש בו… אבל האמת היא שמדובר בצמיג שונה; אי אפשר לדמיין צמיג פורמולה אחת שיהיה קרוב (בביצועים, ד.פ) לצמיג כביש. אם נצליח במכרז ונקבל את החוזה, אנו נאסוף את כל המידע הדרוש מהקבוצות כדי לבנות תמונה ברורה ולהתחיל בפיתוח."

איזולה התייחס גם לתחרות מבית מישלין ו-Avon: "אנחנו יודעים שיש עוד יצרניות צמיגים שמעוניינות בפרויקט הזה, ואני משער שיהיה מאבק קשה. אבל תמיד קשה בספורט המוטורי, לא רק בפורמולה אחת."