הנהגים דורשים לפצל את הדרוג במונקו

נהגי סדרת פורמולה אחת הביעו דאגה ביחס להשלכות שעלולות להיות להפרשי הביצועים בין המכוניות על התנועה במסלול הצפוף והקצר של מונקו במהלך מקצה הדרוג, ומתכוונים לבקש מ-FIA שיפצל את המקצה, באופן חד-פעמי.

"הרעיון לפצל את המקצה הוא לא רע, אם להיות כן", אמר ברונו סנה, נהג HRT, שברשותו המכונית האיטית ביותר. "אם הם יחליטו להפריד שש או שמונה מכוניות מקבוצת המכוניות המהירות או האיטיות, לטובת מקצה דרוג נפרד, זה יהיה טוב עבור כולם. אנחנו לא רוצים מישהו מהיר בהרבה שיעקוף אותנו, והם לא רוצים להיתקל במישהו איטי בכל הקפה."

גם יארנו טרולי, נהג לוטוס וסמן אחורי קבוע גם כן, הביע דעה חיובית על ההצעה: "FIA צריך לחשוב כיצד לפצל בינינו. אני לא יודע איך אפשר לבצע את זה, אבל יהיה קשה מאוד עם 24 מכוניות על המסלול. אנחנו צריכים לנהל את זה בחוכמה. אני לא יודע אם זה טוב או רע, אבל הם צריכים לשקול את זה… אם ניתן להגיע להסכמה בין הקבוצות, כדאי שנעשה כן; אחרת, נתלונן על כך מאוחר יותר. עדיף להגיע לפתרון מוקדם, מאשר לעשות מהומה אחר כך."

רוברט קוביצה, נהג רנו, הוסיף: "תמיד היה קשה במונקו בעבר, אף על פי שאני מוכרח לציין שתמיד הייתי בר-מזל בעניין זה, או תמיד בעמדה לקבוע זמן בלי בעיות במונקו. זה לא דבר קל. אבל השנה, עם שלוש קבוצות איטיות מאוד, יהיה הרבה יותר קשה. התחרתי במונקו בעבר במקצה דרוג מפוצל, ויש לכך יתרונות וחסרונות. כך או כך, נצטרך פתרון. מצד שני, יהיה קשה מאוד לרצות את כולם, אז אני חושב שמדובר בסוגיה רגישה. זה לא יהיה פשוט."