בריאטורה לא מתגעגע לפורמולה אחת

פלאביו בריאטורה, מנהל קבוצת רנו לשעבר, שהתפטר מתפקידו בשל אירועי סינגפור 2008, לא מתגעגע לפורמולה אחת ולא מתכוון לחזור.

"להוסיף תואר שמיני לשבעה תארים עם שתי קבוצות שונות לא ישנה שום דבר עבורי", אמר האיטלקי בראיון ל-Autosprint. "אני חושב שהזכיה עם רנו בשנים 2005-06 הייתה נס, ואי אפשר שיתרחשו ניסים כל הזמן. כרגע, אני לא נהנה מזה יותר. האדרנלין לא קיים. אני לא מתגעגע בכלל."

בריאטורה אמר בראיון כי אם תמשיך הסדרה להתנהל באופן שבו היא מתנהלת עתה, לא צפוי לה עתיד ורוד. לדעתו, נדרש שינוי מהותי בשני נושאים: הנאת הצופים ועלויות.

"כאשר התעקשנו לאפשר לכל קבוצה להפעיל שלוש מכוניות, הפדרציה התעקשה, תחת זאת, לפתוח את הדלתות עבור קבוצות חסרות תקציב מובטח. אני חושב שזו הייתה החלטה רעה. ישנן קבוצות בסדרה שהן מהירות מקבוצות GP2 בשנייה אחת או שתיים בלבד, ועבור זה הן מוציאות 60-70 מיליון דולר, בעוד שב-GP2 מוציאים שלוש. משהו לא בסדר שם."

בריאטורה התבטא גם בעניינו של מייקל שומאכר, שנהג עבורו בעבר, ואמר כי חייו בסדרה צפויים להפוך קשים יותר.

"אני חושב שזה ילך ויעשה קשה יותר עבורו. אני לא יודע איך הוא יכול להתאושש. התחרות עזה והוא החליט לחזור בלי לחשוב שבפרק זמן של ארבע שנים המכוניות והצמיגים השתנו בצורה משמעותית. תמיד אמרתי שיהיה לו קשה להיות טוב מרוזברג. אי אפשר לחזור לספורט תחרותי כל כך אחרי ארבע או חמש שנים. פרוסט חזר, אבל בחלוף עונה אחת בלבד."

בריאטורה הוסיף עוד כי התזמון של שומאכר הביא אותו לנהוג לצד הנהגים הטובים ביותר מזה שנים, בציינו את המילטון, אלונסו, פטל ורוזברג. ואולם, בעניינו של באטון לא שינה בריאטורה את דעתו: "עוד נראה איך יגמרו הדברים בין באטון והמילטון בתום העונה. ג'נסון השיג תוצאות טובות, הוא ניצח שני מרוצים ואנחנו יודעים למה: הוא ידע לנהל את מהלכיו והמזל היה לצידו. אני לא מדבר עליו רעה, אני רק אומר שהוא לא בין חמשת הנהגים המהירים ביותר בסדרה."