במקלארן לא מרוצים ממהירות המכונית

מרטין וויטמארש, מנהל קבוצת מקלארן, גורס כי קבוצתו אינה יכולה להיות מרוצה ממהירות המכונית שלה, למרות העובדה שהיא מובילה את טבלאות אליפות העולם.

מקלארן הצליחה אמנם לנצל את מירב ההזדמנויות שנקרו בדרכה, יותר מקבוצות אחרות, ועל שמו של באטון רשומים כבר שני נצחונות, אבל וויטמארש חושב כי ישנה עוד עבודה רבה למיצוי יכולתה של המכונית.

"אין זה סוד שנמשיך לדחוף", הצהיר וויטמארש. "יש לנו חבילה חדשה להביא לברצלונה. הראינו במהלך השנים שאנחנו יכולים לשפר את המכונית, ממרוץ למרוץ, וזה מה שאנו מתכוונים לעשות. כל הקבוצות יעשו זאת, ולכן עלינו לוודא שנפעל מהר יותר מהן. אנחנו קרובים יותר ממה שהיינו. אנחנו לא מרוצים מהמכונית, ועלינו לשפר אותה ולעשותה מהירה יותר."

וויטמארש הודה כי קבוצתו חשה תסכול מן האופן שבו התפתחה פרשת מרווח הגחון.

"בדקנו עם FIA (לגבי חוקיותן של מערכות לשינוי מרווח הגחון, ד.פ), והיינו מופתעים כשאמרו לנו שמערכות כאלה הן חוקיות. על סמך זה התחלנו לפתח מערכת כזו והתכוונו להציגה בסין. או אז, לפני המרוץ, נודע לנו ש-FIA שקל את העניין מחדש וקבע כי מערכות מסוג זה אינן חוקיות. בזבזנו קצת זמן."

"אנחנו לא מנסים להיות ביקורתיים כלפי FIA. לצ'ארלי (וויטינג, ד.פ) ול-FIA יש 12 קבוצות שמטרידות אותם בהתמדה לפסוק בעניינים שונים בקשר לתקנות והפרשנות שלהן. הייתי מופתע שהייתה פסיקה חיובית, אבל גם שבע-רצון, משום שאנו מאמינים בהנדסה יצירתית. אנו נהנים מאתגרים שכאלה."

"היה קצת חבל שלא יכולנו להציג את המערכת. היא הייתה מסייעת לנו להשיג יתרון קל, אבל צריך לעבור הלאה. זה הטבע של הדברים. על FIA מוטל להחליט החלטות קשות. תמיד אפשר לעשות דברים בצורה טובה יותר, אבל היה נחמד אם היו אומרים לנו 'לא' באופן ברור כבר בהתחלה."

וויטמארש הוסיף עוד כי למרות ההכרח לזנוח את מערכת המתלים היצירתית, יש עוד תחומים אחרים שבאמצעותם ניתן לשפר את יכולת המכונית.

"אנחנו יכולים להשיג עוד הצמדה, לייעל את האירודינמיקה, לעשותה פחות רגישה. אנחנו יכולים לעשות את המכונית קלה יותר, אנחנו יכולים לעשות את כל הדברים האלה. זו העבודה שלנו וזה מה שאנו נהנים לרדוף אחריו."

"אם התקנות ימשיכו לספק לנו הזדמנויות כאלה מדי פעם, נמשיך לנסות לנצל אותן. בפעם הזו סופקה לנו הזדמנות רגעית, אותה ניצלנו, אבל לא יכולנו לממש", חתם וויטמארש.