בדרך לפורמולה הבאה

השיחות על הפורמולה הבאה, זו שתיכנס לשימוש החל בעונת 2013, החלו ? ונציגי הקבוצות (בינתיים של פרארי ומרצדס) פצחו בהבעת דעות פומבית על אופייה הנדרש.

נורברט האג, סגן נשיא חטיבת הספורט של מרצדס, אמר כי על החוקים החדשים להתאים יותר לקבוצות קטנות ולהבטיח שמירה עליהן.

"אני חושב שיש לנו עכשיו את הקבוצות הטובות ביותר, וטוב שיש מגוון של מכוניות, אבל אנחנו צריכים לתמוך ביצרנים העצמאיים ולהבטיח שתהיה תוכנית מלמטה-למעלה, ולא מלמעלה-למטה. אנחנו צריכים את היצרנים העצמאיים ואנחנו צריכים את פרארי. אנחנו צריכים למצוא פתרון טוב, ובד בבד לשמור על הצביון הטכני של הסדרה."

"אני בוטח מאוד בתהליך וביכולתנו להשיג את מטרותינו יחד. זה היה אפשרי בעבר, ויש היום אווירה בונה בין הקבוצות וז'אן טוד."

האג הוסיף עוד כי על יחידות המנועים החדשות להיות קטנות יותר וידידותיות יותר לסביבה, לעומת היחידות הנוכחיות.

"פורמולה אחת מרתקת משום שהיא מהירה, רועשת ומתקיימת על הגבול", הוסיף האג. "אנחנו יכולים לדון ביוזמות סביבתיות, אבל פורמולה אחת חייבת להיות בעלת צביון טכני. אם אתה טס מאירופה ליפן בבואינג 747 אתה משתמש ביותר דלק מאשר בעונה שלמה של פורמולה אחת. אנחנו צריכים להסתכל על התמונה הכוללת."

את דעתה של פרארי בעניין זה הביע המנכ"ל, אמדאו פליסה, שאמר כי על הסדרה להיות אמיצה יותר ביישום הידע והטכנולוגיה העדכניים ביותר, וטכנולוגיית GDI (Gasoline Direct Injection) בפרט (פרארי החלה לעשות שימוש בטכנולוגיה זו בדגמים האחרונים שייצרה, קליפורניה ו-458 איטליה).

"אם פורמולה אחת צריכה לפתח משהו שיהיה רלוונטי לתנאי נהיגה מציאותיים, אז הפתרון הטוב ביותר הוא מנוע טורבו עם GDI", הסביר פליסה, "בזה נתמוך."

ככל שידוע בשלב זה, הקבוצות עומדות להסכים על מעבר לשימוש במנועי טורבו קטנים, בנפח 1.5 ליטר, שיפיקו כ-670 כ"ס.