למרות הכל, סטפאנוביץ' חוזר לחיים

קבוצת המרוצים הסרבית, סטפאן ג'י.פי., תחדש את מאמציה להשיג את המקום ה-13 בסדרת פורמולה אחת.

בעלי הקבוצה, זוראן סטפאנוביץ' פעל בנמרצות להשגת מקום עבור קבוצתו כבר בעונת 2010, כשבידו המכונית שאיתה הייתה אמורה להתחרות טויוטה ושני נהגים, בדמותם של קאזוקי נאקאג'ימה וז'אק וילנייב. עם זאת, מאמציו העלו חרס גם לאחר שנודע כי US F1, הקבוצה הכל-אמריקנית, לא עמדה בלוח הזמנים ומקומה נשלל ממנה.

זמן קצר לאחר מכן נפוצו דיווחים לפיהם החוזה של סטפאנוביץ' עם טויוטה הגיע לסוף דרכו, וכי משרדו במפעלי הקבוצה בקולון נסגר. גם אתר האינטרנט של הקבוצה הוסר, ונדמה היה כי ההרפתקה הסרבית לא הייתה אלא אפיזודה חולפת.

ואולם, סטפאנוביץ' החליט לחזור במלוא המרץ: לצד ההודעה על כוונתה של הקבוצה להתחרות על מקום בסדרה בעונת 2011, פורסם גם כי היא מתעתדת לבנות מסלול סרבי ראשון שהיא מקווה שיארח מרוץ גרנד-פרי בעתיד.

"סטפאן ג'י.פי. מודיעה בזאת כי תאגיד AMCO ובעליו, זוארן סטפאנוביץ', חתמו על הסכם עם ראש העיר סטארה פאזובה, הרחוקה 25 ק"מ מבלגרד, לבניית המרכז הטכנולוגי 'סטפאן'", נכתב בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט המחודש של החברה.

"המרכז יכלול מסלול מרוצים העומד בסטנדרטים של פורמולה אחת, ומבנה טכני שישמש כמטה הקבוצה עם סיום העבודות, בעוד כשנתיים."

סטפאנוביץ' אמר על ההודעה כי היא משקפת את נכונותה של הקבוצה למקם עצמה על המפה כחברת היי-טק רצינית, ואת רצינותה באשר לתחרות בסדרת פורמולה אחת בטווח הארוך.

באתר החברה פורסמו שמותיהם של הנהגים שאיתם עמדה הקבוצה בקשר עד כה, ומלבד וילנייב ונאקאג'ימה, הופיעו גם שמותיהם של סבסטיאן לואב, ראלף שומאכר, כריסטיאן קלין וטאקומה סאטו.