הקבוצות מודאגות מענן האפר הוולקני

קבוצות הפורמולה 1 מודאגות מן האפשרות שענן האפר הוולקני המכסה את אירופה ישפיע על הכנותיהן לקראת המרוץ הבא, שייערך בספרד בעוד שלושה שבועות.

טיסות רבות היוצאות משנגחאי ב-48 השעות הבאות בוטלו, וייתכן אף כי המצור הוולקני יימשך עוד ימים מעבר לכך. במקרה כזה, תתקשנה הקבוצות להחזיר את אנשי הצוות והציוד לאירופה, על מנת שיחלו בהכנות לקראת המרוץ הבא. קבוצות המתכננות להביא חבילות שדרוג משמעותיות למרוץ פתיחת העונה האירופית, כוירג'ין ומרצדס, עשויות להיות מושפעות מן ההתפתחויות אפילו יותר.

"עוד אין כאוס, רק השערות", הסביר מרטין וויטמארש, מנהל קבוצת מקלארן. "יש אנשים שהחליטו לקנות כרטיסים לרכבת הטרנס-סיבירית, או לאמצעי תחבורה אחרים. כנראה שיהיה לכולנו מעניין בדרך חזרה הביתה, יהא אמצעי התחבורה אשר יהא. אנחנו לא כל כך מודאגים מאנשי הצוות, משום שהם ימצאו דרך לחזור. אבל אנחנו חייבים לדאוג להחזרת הציוד והמכוניות, ולא קיבלנו עדכון מהמובילים".

"המכוניות האלה לא היו במפעל הרבה זמן. עשינו רוטציה של שלדות. אנחנו מצפים לשלוח אותן בחזרה למפעל מהר ככל האפשר, ולהבטיח שהן יטופלו כראוי. יש לנו מספר שדרוגים שאנחנו מקווים ליישם לפני ברצלונה, ואם ההובלה תתאחר צפויה לנו מהומה קטנה".

וויטמארש הוסיף עוד כי טווח הזמן הסביר שהקבוצות יכולות להרשות לעצמן לאבד הוא שלושה עד ארבעה ימים. כל איחור נוסף צפוי להפוך לאתגר משמעותי.

ניק וירת', המנהל הטכני של וירג'ין, נשמע מודאג הרבה יותר מוויטמארש, שכן בקבוצתו מתכננים לשדרג את המכוניות שדרוג משמעותי, שיכלול גם את תא הדלק החדש. לשם כך, הקבוצה מתכוונת לערוך מבחני ריסוק חדשים בשבוע הבא. שלדה אחת, זו של המכונית החלופית, נמצאת בשלבי הסבה בבריטניה, ולכן יצטרכו לדאוג בוירג'ין להגעתה של אחת מן המכוניות שבסין, לפחות.

נמלי התעופה בספרד אינם סגורים, וייתכן כי אם המצור כאמור יימשך, יישלח הציוד ישירות לברצלונה, שם יקבלו אותו אנשי הצוות, על מנת להבטיח שהגרנד-פרי הספרדי לא ייפגע.