באטון מוביל 1-2 של מקלארן במרוץ משוגע בסין

ג'נסון באטון רשם היום לזכותו נצחון שני בסין. בדיוק כפי שעשה באוסטרליה, החליט אלוף העולם החלטה שהכריעה עבורו את המרוץ כבר בתחילתו: הוא נשאר על צמיגים יבשים בעוד שאר נהגי חבורת הצמרת בחרו אחרת, ונכנסו לקחת צמיגי ביניים, למרות שהתנאים לא ממש התאימו לכך. גם שתי מכוניות בטיחות שהקטינו את יתרונו מלפנים ומתקפה בשלבי הסיום של בן-קבוצתו, לואיס המילטון, לא מנעו מבאטון, ששמר על צמיגיו באומנות, את הנצחון.

מזג האוויר תעתע בקבוצות כבר מהפתיחה, ולפרקים היו התנאים במסלול גבוליים עבור כל אחד מסוגי הצמיגים שברשותן. שתי מכוניות הרד-בול איבדו את מקומן לפרננדו אלונסו בזינוק, שיצא לדרך לפי שהאור האדום כבה ונענש במעבר דרך ישורת המוסכים.

ויטאנטוניו ליוצי איבד שליטה על הפורס-אינדיה תחת בלימה, הסתבסב ואסף איתו אל מחוץ למסלול את סבסטיאן בואמי וקאמוי קוביאשי. סוטיל, אלגרסוארי ובאריקלו נפגעו גם כן ונאלצו להיכנס לתיקונים. מכונית הבטיחות נשלחה אל המסלול וכל נהגי הקוורטט, למעט באטון ורוזברג, בחרו לנצל את ההזדמנות ולהיכנס לקחת צמיגי ביניים.

ואולם, מהר מאוד נתברר כי ההחלטה הייתה שגויה: התנאים היו יבשים מדי עבור צמיגים מסוג זה, והגשם לא התחזק. כך, נאלצו הנ"ל להיכנס שוב כדי לקחת צמיגים יבשים, תוך שהם משאירים את המסלול לרשותם המלאה של באטון, רוזברג, קוביצה ופטרוב.

לא עבר הרבה זמן והגשם חזר. היתרון שבידי המובילים הספיק להם די והותר כדי להיכנס להחלפת צמיגים, מבלי לאבד את ההובלה. פטל, המילטון ואלונסו החלו מפלסים דרכם במעלה הגריד, זה האחרון אפילו תוך כדי ביצוע מהלך שנוי במחלוקת על בן-קבוצתו, פליפה מאסה, בשביל הגישה אל ישורת המוסכים.

או אז מצא אלגרסוארי את אחורי אחת ממכוניות HRT קרוב מדי ואיבד את הכנף הקדמית, ומכונית הבטיחות נשלחה שוב אל המסלול. הכל נסתדרו שוב מאחורי באטון, ועם יציאת מכונית הבטיחות השתהה אלוף העולם וגרם למהומה מאחוריו: פטל ניסה לנצל את השינוי בתקנות, לפיו העקיפה עם יציאת מכונית הבטיחות מותרת כבר בקו הכניסה לישורת המוסכים, וניסה לזנב בהמילטון. זה האחרון נאלץ לקחת קו רחב ודחק אל מחוץ למסלול את הרד-בול השנייה, של מארק וובר, שאיבד מספר מקומות.

המילטון המשיך לפלס דרך במהירות במעלה הגריד, והגיע אל שומאכר. אלוף העולם שבע פעמים השיב לבריטי הצעיר מלחמה שערה לאורך מספר הקפות, אך לבסוף נכנע.

צמיגי הביניים החלו להישחק וחייבו את הנהגים להיכנס לעצירה נוספת. המילטון הצליח לעבור את רוזברג ותפס את המקום השני, מאחורי באטון. פרננדו אלונסו התייצב במקום הרביעי, ולמרות שבתחילה נדמה היה כי יצליח לאיים על רוזברג, המאבק בין השניים לא התממש. קוביצה שוב הפגין יכולת טובה והביא את הרנו אל המקום החמישי המכובד, לפני הרד-בול של פטל. ויטאלי פטרוב הראה ניצוצות של כשרון על מסלול רטוב, למרות שבאחד מן המאבקים שבהם השתתף איבד שליטה על המכונית ביציאה מהפנייה האחרונה.

מארק וובר לא הצליח להתקדם במעלה הגריד כפי שהתקדמו שאר נהגי הצמרת, וגם הימור על החלפת צמיגים מוקדמת לא עלה יפה עבורו. פליפה מאסה שוב הציג יכולת בינונית, בפרט לאור זו של אלונסו, וסיים תשיעי, לפני מייקל שומאכר שאסף את הנקודות האחרונות.

לואיס המילטון וסבסטיאן פטל היו מעורבים בתקרית שתחקר לאחר המרוץ. המילטון ביצע מהלך דומה לזה שביצע אלונסו מול מאסה, ועבר את פטל בשביל הגישה אל ישורת המוסכים. לאחר מכן היה נדמה כי פטל שוחרר מהר יותר, אבל המילטון לא ויתר והשניים נהגו את המכוניות זה לצד זה בדרך אל היציאה.

רגע לפני תחילת העונה האירופית, אפשר לומר כי בפרק הראשון של העונה בלט כוחן של שלוש קבוצות בלבד, ולא ארבע: רד-בול, פרארי ומקלארן. כל אחת מאלה רשמה לזכותה נצחון סוחף של 1-2. למרות זה, מרצדס נמצאת לא הרחק מאחור, בהפרש של 13 נקודות מרד-בול, שלא הצליחה לתרגם יתרון משמעותי למדי בביצועים לתוצאות.

התוצאות המלאות

מס' נהג קבוצה הקפות זמן נק'
1 באטון מקלארן 56 1:44:42.163 25
2 המילטון מקלארן 56 +1.5 18
3 רוזברג מרצדס 56 +9.4 15
4 אלונסו פרארי 56 +11.8 12
5 קוביצה רנו 56 +22.2 10
6 פטל רד-בול 56 +33.3 8
7 פטרוב רנו 56 +47.6 6
8 וובר רד-בול 56 +52.1 4
9 מאסה פרארי 56 +57.7 2
10 שומאכר מרצדס 56 +61.7 1
11 סוטיל פורס-אינדיה 56 +62.8
12 באריקלו וויליאמס 56 +63.6
13 אלגרסוארי טורו-רוסו 56 +71.4
14 קובליינן לוטוס 55 + 1 הקפות
15 הולקנברג וויליאמס 55 + 1 הקפות
16 סנה HRT 54 + 2 הקפות
17 צ'אנדוק HRT 52 + 4 הקפות
לא סיים טרולי לוטוס 26 + 30 הקפות
לא סיים די גראסי וירג'ין 8 + 48 הקפות
לא סיים דה לה רוסה סאובר 7 + 49 הקפות
לא סיים בואמי טורו-רוסו 0 + 56 הקפות
לא סיים קוביאשי סאובר 0 + 56 הקפות
לא סיים ליוצי פורס-אינדיה 0 + 56 הקפות
לא סיים גלוק וירג'ין 0 + 56 הקפות