באטון בראש באימון הראשון בסין

ג'נסון באטון, אלוף העולם המכהן ונהג מקלארן, קבע את הזמן המהיר ביותר באימון הפותח של הגרנד-פרי הסיני וסיים בראש טבלת הזמנים, לפני רוזברג והמילטון.

באופן בלתי- רגיל היה זה דווקא סבסטיאן בואמי, נהג טורו-רוסו, שגנב את ההצגה כרבע שעה מהסיום. השוויצרי הצעיר בלם את המכונית בקצה הישורת האחורית ותוך כדי הבלימה התרסק המתלה הקדמי ושני הגלגלים ניתקו ממנו באחת. המכונית המשיכה אל תוך שטח המילוט ונעצרה בחצץ ובואמי יצא ממנה ללא פגע.

בתחילה נדמה היה כי המתלה של בואמי נכנע לאחת מן הבליטות הידועות לשמצה באזורי הבלימה של פניות מס' 1 ו-14, שגרמו נזק למכוניותיהם של גלוק וטרולי, אבל חקירה מדוקדקת העלתה כי הניצב (Upright) הימני של המתלה הקדמי של הטורו-רוסו, שהיה מדגם חדש, כשל. העומס על המתלה השמאלי היה גדול מדי והוא כשל גם כן, סימולטנית. הכבלים שאמורים למנוע ניתוק מוחלט של הגלגלים מהשלדה לא עבדו, ואלה ניתרו אל מעבר לגדרות, אל תוך שטח המאוכלס בקהל צופים.

upright
הניצב (Upright) במתלה הקדמי השמאלי של F300 של פרארי. זה החלק שכשל במכונית של בואמי.

מייקל שומאכר סיים את המקצה במקום הרביעי, איטי מרוזברג כשבע עשיריות שנייה. פטל סגר את החמישייה הראשונה, לפני צמד נהגי רנו, קוביצה ופטרוב. מארק וובר סיים שמיני עבור רד-בול והקדים את הפורס-אינדיה של סוטיל והפרארי של מאסה.

חיימה אלגרסוארי, נהג טורו-רוסו, סיים במקום ה-11, למרות שלאחר התאונה של בואמי הוחלט בקבוצה שלא לאפשר לו לצאת שוב אל המסלול, עד שתתברר סיבת התקלה הנדירה.

אלוף העולם פעמיים, פרננדו אלונסו, לא הצליח לקבוע זמן, לאחר ששוב סבל מכשל מנוע. למרות זה, המשיך אלונסו לדבוק בגישה לפיה אין לו ולפרארי ממה לדאוג – בינתיים.

"אפס דאגות, כמו שאמרתי אתמול", קבע אלונסו בתום המקצה. "אם נאבד עוד מנועים נתחיל לחשוב, אבל עכשיו אין לנו ממה לדאוג. המנוע הזה היה אמור לסיים את חייו בזמן זה או אחר. לכן החלפנו אותו בבחריין. ידענו שהוא גוסס".

אלונסו הוסיף עוד כי מערכת F-Duct שבחנה פרארי לא הייתה מושלמת. בניגוד לשמועות, רק סאובר בחנה מערכת דומה משלה, כשבמרצדס בחרו כמו בפרארי, לבחון חלקים ממנה. עם זאת, יש לציין כי בשל ענן האפר הוולקני המכסה את אירופה, בוטלו טיסות רבות וחלק מהקבוצות נותרו ללא פריטים שביקשו לבחון בסין, חלקן אף ללא חלק מאנשי הצוות.

בתום האימון נקראו אדריאן סוטיל ומייקל שומאכר אל השופטים, לאחר שנחשדו בכך שלא האטו את מהירותם די הצורך כאשר הונף הדגל הצהוב בשל פרישתו של אלונסו. סוטיל נמצא אשם וננזף, ואילו שומאכר זוכה, לאחר שנקבע כי נקט בצעדים הנדרשים בהתאם לתקנות.

התוצאות המלאות

מס' נהג קבוצה זמן פער הקפות
1 באטון מקלארן 1:36.677 15
2 רוזברג מרצדס 1:36.748 0.071 17
3 המילטון מקלארן 1:36.775 0.098 19
4 שומאכר מרצדס 1:37.509 0.832 14
5 פטל רד-בול 1:37.601 0.924 20
6 קוביצה רנו 1:37.716 1.039 17
7 פטרוב רנו 1:37.745 1.068 25
8 וובר רד-בול 1:37.980 1.303 17
9 סוטיל פורס-אינדיה 1:38.008 1.331 13
10 מאסה פרארי 1:38.098 1.421 19
11 אלגרסוארי טורו-רוסו 1:38.161 1.484 19
12 קוביאשי סאובר 1:38.375 1.698 21
13 דה לה רוסה סאובר 1:38.421 1.744 19
14 הולקנברג וויליאמס 1:38.569 1.892 20
15 די רסטה פורס-אינדיה 1:38.618 1.941 26
16 באריקלו וויליאמס 1:38.678 2.001 17
17 בואמי טורו-רוסו 1:39.939 3.262 5
18 טרולי לוטוס 1:41.531 4.854 22
19 קובליינן לוטוס 1:41.779 5.102 23
20 גלוק וירג'ין 1:41.830 5.153 20
21 די גראסי וירג'ין 1:42.181 5.504 27
22 סנה HRT 1:43.875 7.198 23
23 צ'אנדוק HRT 1:43.949 7.272 20
24 אלונסו פרארי 6