אחרי בדיקה יסודית: בפרארי כבר לא מודאגים

אחרי שבדקו בדיקה יסודית את המנועים שכשלו במלזיה, בפרארי משוכנעים כי אין סיבה לדאגה ביחס לאמינותם.

במהלך הגרנד-פרי המלזי נאלצו לפרוש בשלב מוקדם שתי מכוניותיה של סאובר בשל כשל במנוע הפרארי, ככל הנראה במנגנון הפנאומטי. שתי הקפות מהסיום הצטרף לרשימת הפורשים גם פרננדו אלונסו, גם כן בשל כשל מנוע. בגרנד-פרי בחריין בחרה פרארי להחליף את המנועים במכוניותיהם של אלונסו ומאסה לפני המרוץ, בשל התחממות יתר וצריכת דלק מוגברת. כך יצא שבתום שלושה מרוצים בלבד עשתה פרארי שימוש בשלוש יחידות כוח עבור כל נהג, מתוך שמונה היחידות המוקצבות, כאשר אלה מבחריין הוכרזו כטובות לשימוש במקצי אימון בלבד.

לוקה מארמוריני, ראש חטיבת המנועים של קבוצת הפורמולה 1 של פרארי אמר היום כי הוא אינו מודאג מהבעיות שצצו בקשר עם המנועים, וכי למיטב ידיעתו, כשל המנוע במכוניתו של אלונסו במלזיה נבע כתוצאה מאופן השימוש בו במהלך המרוץ, לאור התקלה במצמד שאיתה נאלץ להתמודד אלונסו כבר למן הזינוק.

"ביצענו בדיקה מדוקדקת ומצאנו כי שתי הבעיות (של אלונסו ושל סאובר, ד.פ) אינן קשורות אחת לשניה", הסביר מארמוריני. "בספאנג המנוע של פרננדו סבל מכשל מבני, כזה שלא ראינו במהלך מבחני החורף. אנו מאמינים כי לאופן שבו השתמש הנהג במנוע במהלך המרוץ, בשל הבעיה בבחירת ההילוכים שחווה כבר עם הזינוק, הייתה השפעה על כשל זה. כמו כן, אין קשר בין בעיה זו לבעיה שאיתה נאלצו להתמודד בסאובר, שלדעתנו קשורה לתקלה בחיישנים אלקטרונים".

"לכל מכונית מוקצבים שמונה מנועים במהלך העונה, ואנו מתכוונים לתכנן את אסטרטגיית השימוש במנועים שלנו סביב זה. כצעד מונע, החלטנו שלא להתשמש ביחידות שהשתמשנו בהן במרוץ בבחריין באוסטרליה, אבל נשתמש בהם בסין, לאחר שהגענו למסקנה שהן כשירות למטרה זו, למרות הכל".

מארמוריני הביע שביעות רצון ביחס לאופן שבו פתחה קבוצתו את העונה ואמר עוד כי לא ניתן להסיק מסקנות ביחס לביצועי המנוע של פרארי ביחס למנועים אחרים, משום שעד כה המרוצים התנהלו תחת תנאי מזג-אוויר משתנים וקיצוניים.