בריאטורה וסימונדס השיגו הסכם פשרה עם FIA

פלאביו בריאטורה ופאט סימונדס, אנשי רנו לשעבר, השיגו הסכם פשרה עם FIA, לאור החלטתו של זה האחרון לערער על החלטת בית המשפט הצרפתי שקבע כי לא הייתה בידו הסמכות להטיל עונשי הרחקה על השניים.

עם פיטוריו של נלסון פיקה, נהג רנו, בשנת 2009, נודע כי גורמים רשמיים ברנו הורו לו לרסק את מכוניתו בכוונה תחילה במהלך גרנד-פרי סינגפור של השנה הקודמת, בזמן ובמקום שיאפשרו לפרננדו אלונסו, נהג הקבוצה השני, לנצח את המרוץ. בריאטורה, מנהל הקבוצה, וסימונדס, המנהל הטכני, נמצאו אשמים על ידי מועצת הספורט המוטורי העולמית בהדחתו של פיקה לביצוע המזימה כאמור, והוטלו עליהם עונשי הרחקה לצמיתות ולתקופה של חמש שנים, בהתאמה. ואולם, השניים עתרו לבית המשפט הצרפתי, שקבע כי FIA אינו מחזיק בידיו סמכות להטיל על השניים עונשים כאמור.

בהתאם להסכם שהושג בין הצדדים, בריאטורה יורשה לחזור ולשמש בתפקידים שונים בסבב החל בשנת 2013, ובתמורה, יסכים לקבל על עצמו אחריות כוללת על אירועי סינגפור 2008 כאמור, כמנהל הקבוצה דאז, ומבלי לשאת באחריות אישית. פאט סימונדס חתם על הסכם זהה, אף על פי שבעבר, במהלך חקירת האירועים, קיבל על עצמו גם אחריות אישית.

הבסיס להשגת ההסכם בין הצדדים קשור, ככל הנראה, קשר ישיר לעמדתו של ז'אן טוד, נשיא FIA, שבהודעה רשמית שפרסם הארגון נאמר כי הוא "הגיע למסקנה שלטובת האינטרסים של הארגון יהיה עדיף להימנע ממאבק משפטי ממושך, שיזכה לכיסוי תקשורתי נרחב, ובלי קשר לתוצאתו עלול לגרום נזק רב לתדמיתו של FIA בפרט, וספורט מוטורי בכלל".

גישתו של טוד כאמור שונה באופן עקרוני מן הגישה שהנהיג קודמו בתפקיד, מקס מוזלי, וייתכן בהחלט שתסייע במניעת פגיעה נוספת בתדמיתו של הארגון ושל סדרת פורמולה 1.

עוד ראוי לציין, כי במסגרת ההסכם נקבע כי FIA לא יוכל לתבוע את השניים שוב, בגין אותם אירועים, גם לאורן של ראיות חדשות, אם יצוצו בעתיד. לפיכך, יוצא כי אף אחד מן המעורבים באותה פרשיה מכוערת לא בא על עונשו בפועל, שכן לנלסון פיקה עצמו הוענקה חסינות בתמורה לעדותו, ואילו על רנו הוטל עונש הרחקה על תנאי בלבד.

בתום עונת 2012 אמור לפוג גם הסכם הקונקורד הנוכחי, אך קשה לשער בשלב זה כיצד ואם בכלל יוכל להשתלב פלאביו בריאטורה מחדש בסדרה, אם כבעל תפקיד באחת הקבוצות או באופן אחר, בתחום המסחרי.