קיומו של הגרנד-פרי הקוריאני מוטל בספק

הגרנד-פרי הקוריאני הראשון נקבע להיערך בסוף חודש אוקטובר השנה, ואולם על פי דיווחים שונים, לפיהם העבודות באתר לא מתקדמות בקצב הנדרש, ייתכן כי יבוטל.

עוד בחודש פברואר האחרון נפוצו דיווחים כאמור, ביחס להתקדמות עבודות ההקמה של המסלול הבינלאומי של קוריאה ודחיית האירוע לשנה הבאה, אך הגורמים הרלוונטים הכחישו את הידיעות וטענו כי המסלול צפוי להיות מוכן כבר בחודש יוני או יולי.

המגזין הגרמני Focus הוא שאחראי לפרסום הדיווחים החדשים, ובידיעה שפרסם מצוטט הרמן טילקה, מתכנן המסלול, באומרו כי הוא מודאג מן האפשרות שהמסלול לא יהיה מוכן בזמן.

ברני אקלסטון, כך נטען, טס מיד בסיום הגרנד-פרי המלזי לקוריאה, כדי לעמוד על מצב העניינים שם מקרוב והוא צפוי להחליט אם לקיים את המרוץ, אם לאו, בטווח הזמן הקרוב.

בדיוק כמו בחודש פברואר, ביקשו גם הפעם מארגני המרוץ להכחיש את הידיעות. מנכ"ל החברה היזמית אמר בראיון ל-Autosport כי העבודות מתקדמות בקצב הרצוי ואף מקדימות את לוח הזמנים.

"התקדמות העבודות במסלול מקדימה בהרבה את לוח הזמנים שנקבע, ואין לנו שום בעיות בקשר עם השלמתן", הסביר יונג צ'ו צ'ונג. "למיטב הבנתי, מר אקלסטון מרוצה למדי לא רק מקצב התקדמות העבודות, אלא גם מהגרנד-פרי המתוכנן באופן כללי, והוא לא העלה שום שאלות או דאגות בנידון".

גם מעמדו של הגרנד-פרי הסיני בשנים הבאות אינו ברור. החוזה שעליו חתמו הסינים עם אקלסטון יפוג בתום השנה הנוכחית, ובניגוד לבחריין, החוזה עוד לא חודש, וגם לא נתפרסמו דיווחים לגבי קיום מגעים לחידושו.

המסלול בשנגחאי הוקם בעלות אסטרונומית של כ-350 מיליון דולר והוא מסוגל לארח כ-200,000 צופים. ואולם, בשנים האחרונות היה מספר הצופים בפועל קטן בהרבה, עד כי היציעים שבפניות 12 ו-13 הוסבו לשלטי פרסום ענקיים. לפיכך, לא ברור אם הממשלה הסינית תמשיך לתמוך בקיום האירוע.

חלק מהקבוצות, לעומת זאת, רואות בקיום הגרנד-פרי הסיני נדבך חשוב באסטרטגיה השיווקית שלהן במזרח. מרצדס, למשל, הצהירה לקראת המרוץ ביום ראשון, כי סין היא המדינה שבה היא מוכרת את המספר הגדול ביותר של מכוניות מדגם S, ואילו פרארי בחרה להשיק את GTO החדשה בתערוכת בייג'ינג.