גם וויליאמס תומכת בהשבת מערכות KERS

פרנק וויליאמס הצטרף לתמיכה בהשבתן לשימוש של מערכות KERS, לצד פרארי ורנו, לאור השיחות שהתקיימו בסוף השבוע שעבר במלזיה בנושא זה.

"תמיד האמנתי שפורמולה 1 צריכה מושא הערצה, כזה שיעזור לנו להימנע מתשומת לב שלילית של אנשי תקשורת שמסרבים לשתף פעולה ואינם עוקבים אחרי הסדרה באופן תדיר, כפי שנמנענו עד כה", הסביר וויליאמס.

"אני משתמש במונח 'מושא הערצה', אבל כדי להסביר למה אני מתכוון בקווים כלליים זהו לא המונח הנכון, משום שמערכות KERS הן בעלות משמעות גדולה ביחס לשליטה בפליטת המזהמים והחסכון בדלק. הפיתוח שלהן אמנם יקר וקשה טכנית, הן לא גלולה שקל לבלוע, אבל במוקדם או במאוחר הסדרה הזו תרגיז את אחד מאותם הגופים שגורמים לאחרים להתרגז".

וויליאמס אף משוכנע כי הטכנולוגיה בשלה מספיק בכדי להפוך את המערכות, אם יותר השימוש בהן, לפריט הכרחי במכונית תחרותית.

"כעת, כשמערכות אלה הופכות טובות וטובות יותר, הסיכוי לנצח מרוצים, אם אין לך KERS, קטן מאוד. אני מאמין שהשימוש בהן צריך להיות חובה, או שלא נחזיר אותן בכלל".

וויליאמס הייתה היחידה לפתח KERS על בסיס מכני (מערכת מסוג Flywheel), בניגוד לשאר הקבוצות שבחרו בפתרון מבוסס סוללות. ואולם, עם האיסור על תדלוקים והגדלת מיכל הדלק של המכוניות באופן משמעותי, נראה כי השימוש במערכת מהסוג שפיתחה וויליאמס יהיה בלתי-ישים.

"לא נוכל להשתמש במערכת שפיתחנו", הסביר וויליאמס, "משום שנדרש עבורה יותר מקום, והמיקום האידיאלי שלה הוא, לכן, מאחורי הנהג. בהתחשב בזה שגודלם של מיכלי הדלק שולש, המשמעות היא שהמכונית תהיה ארוכה כמו אוטובוס לונדוני… אנו נאלץ להשתמש בה במקום אחר".

וויליאמס כבר משווקת באופן פעיל את המערכת שפיתחה וניתן למצוא אותה בפורשה 911 GT3 R ההיברידית. העובדה כי וויליאמס תומך בהשבתן של המערכות, למרות שלא יוכל להשתמש במערכת שהוא עצמו פיתח ומשווק, תסייע, בוודאי, בביסוס טיעוניו.