הסוס השחור של פתיחת העונה

רוברט קוביצה, נהג רנו, זוכה בעת האחרונה לתשבוחות מקצה לקצה. אחרי האכזבה בבחריין, הצליח הפולני של רנו להביא את המכונית הביתה אל המקום השני באוסטרליה והרביעי במלזיה, מבלי לעורר עניין. בתום שלושה מרוצים הוא מצוי כעת במקום השביעי בטבלת הנהגים, לפני מייקל שומאכר ומארק וובר, מרחק תשע נקודות בלבד מן המקום הראשון.

אריק בולייה, מנהל קבוצת רנו, שיבח את תפקודו של קוביצה ואת מחוייבותו לקבוצה בראיון שהעניק ל-Autosport.

"רוברט להוט מאוד להצליח ומאוד מחוייב כלפי הקבוצה. זהו נכס יקר ערך, שלא ניתן להעריך. ממה שראיתי למן היום הראשון של המבחנים, ואפילו לפני כן, רוברט צמוד כל הזמן למהנדסים. הוא מאוד תובעני, ולאור שלושת המרוצים הראשונים, בהם הוא לא ביצע אף טעות ונהג בקצב מצוין, הקבוצה מכבדת אותו מאוד ומפיקה יותר".

מהנדס המרוץ הראשי של רנו, אלן פרמן, הבטיח כי הקבוצה תצעד צעד נוסף קדימה בתחום הביצועים, כבר בגרנד-פרי הסיני, הודות לשיפור שביצעה במהלך החורף במנהרת הרוח שלה.

"יש לנו מנהרת רוח מצוינת", הסביר פרמן, "שדרגנו אותה במהלך החורף והשגנו התאמה גבוהה בין מה שאנחנו רואים בה, לעומת מה שרואים על המסלול. יש לנו בטחון רב בה. המחלקה האירודינמית שלנו עובדת בצורה יוצאת-דופן, הרבה יותר מבעבר, והם משיגים עוד גם כעת. רמות ההצמדה גדלות על בסיס יומי ואני צופה שיפור משמעותי בסין".

עם זאת, הוסיף פרמן, כי התנאים בסין עלולים להיות בלתי-אופטימליים עבור רנו, בפרט אם הטמפרטורות תהיינה נמוכות.

"האתגר העומד בפנינו שם הוא לגרום לתרכובת הקשה לעבוד כמו שצריך, בעיקר משום שבגלל הישורת הארוכה אי אפשר להוסיף הצמדה כדי לגרום לצמיגים לעבוד. זה יפגע מאוד במהירות הסופית. במלבורן עלה החשד שהמכונית שלנו אינה תחרותית באותה מידה בטמפטורות נמוכות. אנחנו נעבוד קשה כדי להימנע מבעיה דומה בשנגחאי".