רד-בול מאיימת: נתלונן על מתלים אדפטיביים

ברד-בול החליטו לעבור ממגננה למתקפה: אחרי הכחשות גורפות של ההאשמות על שימוש במערכת מתלים אדפטיבית, המאפשרת לקבוצה לשלוט במרווח הגחון של המכונית בין מקצה הדרוג והמרוץ, מזהיר כעת מנהל הקבוצה, כריסטיאן הורנר, כי יגיש תלונה רשמית נגד כל קבוצה שתנסה להשתמש במערכת כזו בעתיד.

"אין לנו מערכת כזו, זה פשוט מאוד", קבע הורנר בתום בדיקה מקיפה של מכונית הקבוצה על ידי חברי המשלחת הטכנית של FIA. "אם למקלארן תהיה מערכת כזו בסין נגיש נגדם תלונה רשמית, משום שבאופן תיאורטי זוהי מערכת בלתי-חוקית. נציגי FIA בחנו את המכונית שלנו במלזיה בשבת בערב והם מרוצים – יהיה להם קשה למצוא משהו, פשוט משום שאין כלום למצוא".

ככל הנראה, FIA מתעתד למנוע מן הקבוצות מרוץ חימוש נוסף גם בתחום המתלים, ולאפשר לקבוצות לבצע שינוי יחיד של מרווח הגחון, בין הדרוג והמרוץ. מהלך כזה דורש שינוי של התקנות ולפיכך גם אישור פה-אחד של כל הקבוצות, אותו יהיה קשה להשיג. בניגוד למה שניתן היה לחשוב, הורנר אינו מצוי בין המתנגדים למהלך: "אני אתמוך במהלך כזה, משום שהוא כנראה יחסוך לנו קצת כסף", הסביר.

ובינתיים, מרטין וויטמארש, מנהל קבוצת מקלארן, שחירר אזהרה משלו לכיוון היריבות, לפיה מקלארן תציג שיפורים נוספים בגרנד-פרי הסיני שיעניקו לה "יותר מכמה עשיריות בודדות". וויטמארש לא פירט מה יהיו השיפורים, אבל סביר להניח כי הם ייכללו גם את פתרון בעיית מרווח הגחון, כאמור.