בפרארי מודאגים מאמינות המנועים

סטפאנו דומניקאלי, מנהל קבוצת פרארי, הודה כי הוא מודאג מבעיות האמינות שאיתם הצטרכה הקבוצה להתמודד בשניים משלושת המרוצים הראשונים של העונה הנוכחית.

"אנחנו שם, אנחנו תחרותיים וחזקים," הצהיר דומניקאלי, "אבל אנחנו חייבים לפתור את כל הבעיות. לצערי, סוף השבוע במלזיה היה הגרוע ביותר האפשרי מבחינת התוצאה הכוללת – משתי סיבות: אמינות, שלא הייתה מספיק טובה, אבל אי אפשר לשכוח גם את הדרוג, משום שכשאתה מתחיל מהמקום ה-19 וה-21, צריך נס".

"כשיש לנו בעית אמינות זו דאגה רצינית, ואנחנו חייבים למצוא פתרון מהר ככל האפשר. אנחנו עוד לא יודעים מה הסיבה לתקלה במנוע של פרננדו, ואנחנו גם לא יודעים מה קרה עם המנועים של סאובר, אבל מה שאני יכול לומר כעת, על סמך המידע שיש בידי, הוא שמדובר בבעיות שונות".

פרארי השתמשה עד כה בשלושה מנועים עבור כל אחד מנהגיה, מתוך שמונה היחידות המותרות לשימוש במהלך העונה, הכוללת תשעה עשר מרוצים. חריגה מכמות זו כרוכה, כמובן, בעונש של ירידה בדרוג.

לפני המרוץ בבחריין החליטה הקבוצה להחליף את המנועים בשתי המכוניות, לאחר שאלה סבלו מהתחממות יתר וצריכת דלק מוגברת. המרוץ באוסטרליה עבר ללא בעיות, אבל במלזיה הלוהטת שוב גילו המנועים חולשה: פרננדו אלונסו פרש בשל תקלה שסיבתה, כאמור, אינה ידועה עוד, והוא אף נאלץ להתמודד כבר מן הזינוק עם אובדן המצמד; צמד נהגי סאובר, לעומת זה, סבל מתקלה במערכת הפנאומטית של המנוע.

סביר להניח כי בעזרת תכנון נכון יצליחו עוד לשלוט במארנאלו על אופן השימוש במנועים הנותרים לאורך העונה, אבל גם אם כן, הרי שכבר כעת המצב גבולי בהחלט ועשוי לגבות מחיר יקר בשלביה המאוחרים של העונה.