רד-בול מגשימה היתרון במלזיה עם 1-2 מרשים

צמד נהגי רד-בול, סבסטיאן פטל ומארק וובר, הצליחו סוף-סוף לתרגם להישג את היתרון המשמעותי של ביצועי מכוניתם, עם 1-2 מרשים במלזיה. למרות התחזיות, המסלול נותר יבש לאורך המרוץ כולו, והזינוק המצוין של פטל הלך והתברר כמכריע: כבר ביציאה מן הפנייה הראשונה הוא הקדים את וובר ואת רוזברג, שזינקו לפניו. זה האחרון סיים שלישי מצוין והשיג פודיום ראשון למרצדס, בעוד מייקל שומאכר נאלץ לפרוש כבר בתום 9 הקפות עם גלגל אחורי-שמאלי משוחרר.

שתי מכוניות הרד-בול פתחו פער יציב מהמרצדס של רוזברג כבר בפתיחה. וובר שמר על מרחק בטוח מפטל עד לעצירה הראשונה, אורב להזדמנות. ואולם החלפת הגלגל הקדמי-ימני במכוניתו של האוסטרלי ארכה זמן רב מהרגיל והוא חזר אל המסלול מאחורי המקלארן של המילטון, שעוד לא עצר בשלב זה. פטל נותר בודד מלפנים והגדיל את הפער כדי להבטיח נצחון ראשון.

רוברט קוביצה המשיך להציג יכולת נפלאה ברנו וסיים רביעי. הפולני ניהל, למעשה, מרוץ משל עצמו: הוא היה איטי מדי מכדי לאיים על השלישייה המובילה, אבל מהיר מכדי להיות נתון לאיום ממשי מאחור. אדריאן סוטיל הביא את הפורס-אינדיה אל המקום החמישי, תוך שהוא מגן על מקומו בגאון אל מול דקות ארוכות של מתקפה מצידו של המילטון.

נהגי פרארי ומקלארן, שזינקו הרחק מאחור, התקדמו מהר למדי במעלה הגריד אל העשירייה הראשונה. המילטון היה המהיר בחבורה, אבל העיבה על ביצועיו אזהרה שקיבל מן השופטים לאחר שזיגזג באופן מוגזם לפני הרנו של פרטוב, שהוכיח כושר-עמידה מרשים. העצירה המוקדמת של באטון, בהקפה העשירית, הלכה והתבררה כטעות אסטרטגית: לא רק שהמילטון עבר אותו, הוא גם נותר חשוף למתקפה חסרת-רחמים של צמד נהגי הפרארי בשלבים המאוחרים של המרוץ. פליפה מאסה הצליח לעקפו בתום מאבק ארוך שהראה שוב עד כמה קשה העקיפה בסדרה, וסיים שביעי. אלונסו כמעט עשה כן גם הוא, למרות שהתמודד עם בעיה קשה בתיבת ההילוכים כבר עם הזינוק, אבל אחרי מה שנראה כניסיון נואש, שתי הקפות מהסיום, החל להיתמר עשן לבן מאחורי הפרארי של הספרדי, שנאלץ לפרוש ואיבד את ההובלה באליפות הנהגים.

חיימה אלגרסוארי ניצל עד תום את הפרישה של בן ארצו וסיים תשיעי מצוין. הספרדי הצעיר נהג בטורו-רוסו כפי שלא נהג בה מעולם, ולא רק שעשה חיים קשים לנהגים מהירים ממנו, הוא אף עקף עקיפה נפלאה את הוויליאמס של הולקנברג, שקטפה את הנקודות האחרונות.

רובנס באריקלו סיים את הדרוג אתמול שביעי, אבל איבד מקומות רבים בזינוק בשל קלאץ' שהתחמם יתר על המידה. הוא סיים במקום ה-12, לפני סבסטיאן בואמי.

הקבוצות החדשות המשיכו להיאבק זו בזו מאחור: טימו גלוק ניסה לעקוף את יארנו טרולי כבר בהקפה השלישית, אבל הניסיון לא עלה יפה וגמר מוקדם את היום של הגרמני. טרולי עצמו סיים בקושי עם בעיה הידראולית. די גראסי וקובליינן ניהלו קרב משלהם והתחככו זה בזה. הראשון איבד חלק מהכנף הקדמית, אבל הצליח להביא את המכונית הביתה ולרשום סיום מרוץ ראשון עבור וירג'ין.

פדרו דה לה רוסה לא זינק בשל כשל במנוע שאירע כבר בדרך מן המוסך אל הגריד.

התוצאות המלאות

מס' נהג קבוצה הקפות זמן נק'
1 פטל רד-בול 56 1:33:48.412 25
2 וובר רד-בול 56 +4.8 18
3 רוזברג מרצדס 56 +13.5 15
4 קוביצה רנו 56 +18.5 12
5 סוטיל פורס-אינדיה 56 +21.0 10
6 המילטון מקלארן 56 +23.4 8
7 מאסה פרארי 56 +27.0 6
8 באטון מקלארן 56 +37.9 4
9 אלגרסוארי טורו-רוסו 56 +70.6 2
10 הולקנברג וויליאמס 56 +73.3 1
11 בואמי טורו-רוסו 56 +78.9
12 באריקלו וויליאמס 55 + הקפה אחת
13 אלונסו פרארי 54 + 2 הקפות
14 די גראסי וירג'ין 53 + 3 הקפות
15 צ'אנדוק HRT 53 + 3 הקפות
16 סנה HRT 52 + 4 הקפות
17 טרולי לוטוס 51 + 5 הקפות
לא סיים קובליינן לוטוס 46 הידראוליקה
לא סיים פטרוב רנו 32 תקלה
לא סיים ליוצי פורס-אינדיה 12 תקלה
לא סיים שומאכר מרצדס 9 אום גלגל
לא סיים קוביאשי סאובר 8 תקלה
לא סיים גלוק וירג'ין 2 תקלה
לא סיים דה לה רוסה סאובר 0 מנוע