ייאסר מיקום המראות בצדי כונסי האוויר *עודכן*

מיקום המראות בצדי כונסי האוויר של המכוניות ייאסר, החל מהגרנד-פרי הסיני. בגרנד-פרי האוסטרלי השמיעו נהגים רבים תלונות קשות על יעילותן של מראות אלה, ומטעמי בטיחות, החליט FIA לאסור את השימוש בהן.

פדרו דה לה רוסה, שמכונית הסאובר שבה הוא נוהג מצוידת במראות כאלה, אמר באוסטרליה: "לכולם יש בעיה עם המראות. המציאות היא שהמראות המותקנות בצדי כונסי האוויר מאפשרות שדה ראיה מצומצם מאוד לאחור והן גם רוטטות מאוד. לכן, אם אתה לא מקבל מידע ברדיו, אתה בבעיה. אם המכונית שמגיעה מאחור קרובה אליך זה בסדר, אבל אם היא שתי שניות מאחוריך אין לך מושג איפה היא נמצאת".

הראשונה להתקין את המראות באזור כונסי האוויר הייתה פרארי, בעונת 2006, ומאז אימצו את הרעיון קבוצות רבות אחרות. יתרונן לעומת המראות הממוקמות באופן רגיל, לצדי תא הנהג, הוא אירודינמי בעיקרו.

פרארי ורד-בול עלולות לסבול מפגיעה בביצועיהן בשל הדרישה להזיז את המראות, וסבסטיאן פטל ופליפה מאסה אף הספיקו כבר להביע דאגה בעניין זה. מרצדס ומקלארן עושות שימוש במראות "הרגילות", אף על פי שדווקא באוסטרליה בחנה מקלארן מראות המותקנות בצדי כונסי האוויר, אך לא השתמשה בהן במרוץ.

עדכון: בעקבות דרישת הקבוצות המושפעות מן ההחלטה, לפיה אין ביכולתן להגיב להשלכות הצפויות בגינה על ביצועי המכוניות בזמן שהן רחוקות ממפעליהן באירופה, הסכים FIA לדחות את יישום ההחלטה לגרנד-פרי הספרדי.