וירת' ישלם עלות שינוי השלדה של וירג'ין

ניק וירת', המנהל הטכני של קבוצת וירג'ין ובעלי חברת Wirth Research, שתכננה את מכונית הקבוצה, הודיע היום חברת התכנון שלו תישא בעלות הכרוכה בביצוע השינויים הנחוצים בשלדת המכונית לצורך הגדלת מיכל הדלק.

בשבוע שעבר נודע כי מכוניתה של וירג'ין עלולה שלא לסיים מרוצים, משום שכמות הדלק שהיא יכולה לשאת אינה מספיקה לשם כך. על פי הערכות שונות, נראה כי מיכל הדלק שבמכונית חסר כ-12 ליטרים.

גודלו של תא הדלק במכונית נקבע בהתאם לפרמטרים שונים, שלטענתו של וירת' השתנו במהלך הזמן, לאחר סיום התכנון ועם המעבר לייצור. השינויים הנחוצים בשלדה יחייבו, באופן טבעי, גם שינויים מקבילים ברצפת המכונית, בבסיס הגלגלים, בחלקי המעטפת החיצונית וכן יידרש גם ביצוע מבחני ריסוק חדשים. השלדה החדשה, כך מקווים בוירג'ין, תהיה מוכנה לשימוש עם תחילת העונה האירופית בברצלונה.

מלבד הבעיה הנובעת מגודלו של המיכל, נראה כי VR-01 סבלה במהלך הגרנד-פרי האוסטרלי גם מבעיה באיסוף הדלק ממנו, דבר הדורש מן הקבוצה לצייד את המכונית בכמות דלק גדולה מזו המינימאלית הדרושה במקצה הדרוג.

"אנחנו מספקים את השלדה לקבוצה", הצהיר וירת' בשם החברה שבראשה הוא עומד. "אין שום קשר לספקי המנועים או הדלק. המשמעות היא שאנחנו צריכים לתקן את הטעות עבור הקבוצה, ללא חיוב. האחריות שלנו היא לספק מכונית שמסוגלת לסיים מרוץ".

וירת' התייחס לאפשרות שהקבוצה תשתמש בטכניקות חסכון בדלק הנהוגות בסדרות מרוצים של מכוניות ספורט, ואמר עליה כי היא מנוגדת לרצונו. "אנחנו רוצים להתחרות – והשיטות האלה אינן תחרותיות".