אקלסטון מרגיע המבקרים: לא הזמן לפאניקה

הביקורת על יעילותן של התקנות החדשות בשיפור המופע לא נרגעת. לרשימת המבקרים נוספו היום גם שמותיהם של מארק וובר ודיוויד קולטהארד.

"בשלב מסוים זה נעשה משעמם", הצהיר וובר בראיון ל-Daily Telegraph האוסטרלי. "משך 48 הקפות בהיתי בתיבות ההילוכים של שומאכר ובאטון ולא יכולתי לעשות כלום כדי לעקוף אותם. ניסיתי הכל: קווים שונים, לחץ, הכל; אבל שניהם נהגים טובים ואף אחד מהם לא ביצע טעות".

"הייתי מהיר מבאטון, אבל לא הצלחתי למצוא דרך לעבור אותו. הוא לא עשה שום טעות ואם הייתי מנסה משהו בכל זאת, זה היה נגמר בתאונה. די נדהמתי מהקושי לעקוף וכנראה שכך זה יהיה גם במרוצים אחרים שהאסטרטגיה המועדפת בהם תהיה של עצירה אחת. אנחנו רק יכולים לקוות שבמסלולים אחרים יהיה קל יותר לעקוף מאשר בבחריין".

דיוויד קולטהארד התבטא באופן חריף יותר מעמיתו האוסטרלי. בטור שהוא כותב עבור Daily Telegraph הבריטי האשים הסקוטי את מקס מוזלי במצבה של הסדרה כיום: "אני מקווה שמקס מוזלי, אחרי שפרש מתפקידו כנשיא FIA בסתיו האחרון ומסתכל בנו היום ממגדל השן, נהנה מגרנד-פרי בחריין".

"סל"ד מוגבל ל-18,000, איסור על תדלוקים, מנועים ותיבות הילוכים סטנדרטיים, ספקית צמיגים אחת; כל היוזמות שהונהגו במהלך תקופת שלטונו עשו מעט מאוד לטובת שיפור המופע, אם לשפוט לפי המרוץ בבחריין".

"אני לא רוצה להישמע מלודרמטי", המשיך קולטהארד, "אני בטוח שבתנאים אחרים, למשל בגשם באינטרלגוס, המרוצים עשויים להיות קלאסיים יותר, אבל המרוץ שראינו ביום ראשון היה תהלוכה; מבחן אמינות ולא מרוץ".

"גם הקבוצות נושאות בחלק מן האשמה. במהלך החורף דנו באפשרות להטיל חובה לעצור פעמיים, אבל חלק מן הקבוצות חשו שהמכוניות שלהן תהיינה עדינות יותר עם הצמיגים ולכן סרבו לאשר את ההצעה. זוהי דוגמא טובה למצב שבו המהנדסים לא מסוגלים לוותר על היצר התחרותי שלהם לטובת המטרה העיקרית. אני מקווה שהם יתחילו לחשוב בהגיון עכשיו".

ולאור כל זה קרא היום ברני אקלסטון לכל המבקרים להירגע ולהימנע מפאניקה: "אין משבר בפורמולה 1. אין משהו שאנחנו יכולים לעשות באופן מיידי ואסור לנו לפעול מתוך דחיפות ולבצע שינויים שאחר כך נצטער עליהם".

"בואו נראה כיצד הקבוצות מסתגלות לתקנות החדשות במהלך ארבעת המרוצים הקרובים, לפני שהסבב חוזר לאירופה. נבחן את המצב מחדש אחרי סין", ביקש אקלסטון.

"תחת התקנות החדשות היה צפוי שהמרוץ הראשון יהווה התחלה של עקומת למידה עבור כולם. עכשיו, כשהם יודעים כיצד להשתפר, אני בטוח שהם יהיו אמיצים יותר בבחירת האסטרטגיה ונראה דברים מעניינים יותר".

אקלסטון הציע גרסא משלו לשיפור המופע, לפיה הקבוצות תקבלנה לידיהן תרכובת אחת בלבד, הרכה מבין השתיים, על מנת לאלצן לעצור פעמיים. ואולם, לדעתו של אקלסטון, הקבוצות לא תסכמנה לשינוי כזה פה-אחד, אחרי שסירבו להצעתה של רד-בול לחייב שתי עצירות, כאמור.

"אנו מתמודדים עם אותה הבעיה מזה מספר שנים. בגלל ההצמדה האירודינמית המכוניות לא יכולות להתקרב אחת אל השנייה", הסביר אקלסטון. "הקבוצות יודעות את זה, אבל הן לא תפעלנה בקשר לזה. כל אחת מהן דואגת לאינטרסים האישיים שלה – הנצחון".