היום שאחרי: ביקורת נוקבת על התקנות החדשות

רגעים ארוכים של שעמום במהלך המרוץ אתמול בבחריין גרמו להשמעת ביקורת נוקבת מצידם של גורמים רבים – נהגים, בעלי תפקידים בקבוצות, עיתונאים ואוהדים – באשר ליעילותן של התקנות החדשות בשיפור המופע.

ניק פריי, המנהל הכללי של קבוצת מרצדס, הפציר בקבוצות לפעול לאלתר לשיפור המופע ולנקוט בכל הצעדים הנדרשים לשם כך. כאשר נשאל אם מרוץ פתיחת העונה היה לדעתו רע עבור הסדרה ענה פריי: "זה יהיה רע אם לא נפעל מיד. אני חושב שראינו מרוץ שהיה רחוק מאוד מלהיות המרגש ביותר שראינו, ומה שצריך לעשות עכשיו הוא להתייעץ עם שאר הגורמים ולהחליט מה צריך לעשות".

"האנשים החשובים ביותר הם הלקוחות. הם אלה שמשלמים כדי לצפות במרוצים, במסלולים או בטלויזיה. אנחנו חייבים לספק להם מופע מהנה", הסביר פריי.

כריסטיאן הורנר, מנהל קבוצת רד-בול, התבטא גם הוא ביחס למצב ואמר: "אני חושב שהבעיה עם הפורמט הזה של מרוצים הוא שאנחנו מסתכנים בכך שבכל מרוץ הקבוצות תבחרנה בעצירה אחת בלבד. אני חושב שאנו צריכים לשקול אם לחייב שתי עצירות. זה מגוחך שהמכונאים מתאמנים כמו משוגעים בשביל עצירה אחת בלבד. מנגד, צריך לזכור שראינו מעט מאוד עד עכשיו ואולי כדאי שנחכה עד המרוץ השלישי או הרביעי כדי לשפוט נכון את הדברים".

מרטין וויטאמרש, מנהל קבוצת מקלארן ונשיא FOTA, הצטרף גם הוא למבקרים, אבל נשמע אופטימי קצת יותר, כהרגלו: "אני לא חושב שראינו משהו מדהים, אבל אני חושב שיש לזה פוטנציאל להשתנות מאירוע לאירוע".

וויטמארש ציין עוד כי לדעתו יש לתלות חלק מהאשמה בפיתוחם של הדיפיוזרים הכפולים.

סטפאנו דומניקאלי, מנהל קבוצת פרארי, אמר כי הוא מבין את הטענות, אבל יש להמתין עוד ולראות כיצד יתפתחו המרוצים הבאים על מנת לשפוט אם זה המצב, אם לאו.

לדעתם של המנהלים הצטרפו גם נהגים. מייקל שומאכר אמר בראיון ל-BBC כי "העקיפה כמעט בלתי-אפשרית, אלא אם כן מישהו עושה טעות. יש את הזינוק ואחר-כך זה פשוט לנהוג בקצב שלך ולהימנע מטעויות. זה מה שאנחנו הולכים לראות, לצערי, בסביבה כזו של אסטרטגיית מרוץ".

מלבד ההצעה להטיל חובה לעצור פעמיים במהלך מרוץ הועלו הצעות נוספות, בהן דרישה מברידג'סטון להימנע מהבאת תרכובות צמיגים שפער הביצועים ביניהן גדול.

ביום חמישי הקרוב צפויה להתקיים שיחת ועידה בין כל מנהלי הקבוצות במסגרת פעילותם תחת ארגון הקבוצות. נושא העקיפות ושיפור המופע יתפוס בוודאי חלק ניכר ממנה.