רנו הגישה בקשה רשמית לביצוע שינויים במנוע

קבוצת רנו ביקשה מ-FIA אישור לביצוע סדרה של שינויים במנוע שהיא מייצרת, RS27. הסיבה הרשמית לביצוע השינויים היא אמינות לקויה וחסכון בעלויות, אך סביר להניח כי הם יאפשרו לקבוצה להשיג גם שיפור בביצועים.

מאז שהוחלט להקפיא את פיתוח המנועים נותרה רנו מאחור בתחום זה, בזמן שיצרניות אחרות לא קפאו על שמריהן והמשיכו בתהליך הפיתוח, תחת המגבלות ועל בסיס אותם נימוקי אמינות כאמור. על פי ניתוחים שונים נראה כי פער הביצועים בין יצרניות המנועים עשוי לנוע בטווח של כ-30 כוחות סוס, ו-RS27 נחשב כעת, לאחר פרישתה של טויוטה, לחלש ביותר מבין יריביו.

אם FIA יאשר את בקשתה של רנו עשוי הדבר לתרום במיוחד למאמציה של קבוצת רד-בול, העושה שימוש במנועי רנו, במאבק האליפות. כריסטיאן הורנר, מנהל הקבוצה סירב להגיב על הידיעה בקשר להגשת הבקשה, אבל הסכים לומר כי לא ייתכן שתחת מגבלת פיתוח המנועים עלולה האליפות להיות מוכרעת דווקא על חודו של כוח סוס. "רנו צריכה למצוא פתרון – ומהר", חתם הורנר.

ובינתיים, קבוצת רנו יצאה במתקפה חסרת מעצורים על החלטת FIA לאשר את חוקיותה של מכונית המקלארן בבחריין.

"ברור כשמש שהכנף של מקלארן לא חוקית. הם פעלו ביודעין נגד רוח התקנות והחוקים", אמר בוב בל בראיון ל-BBC. "ההחלטה תגרום לפתיחתו של מרוץ חימוש נוסף; זה יעלה לכולם המון כסף. הגוף המפקח צריך להיות חזק יותר בעניינים כאלה".

"אני חושב שההחלטה מגוחכת בעידן של חסכון בעלויות. אנחנו מוגבלים אפילו במספר האנשים שאנחנו יכולים להביא למרוצים. המכונאים שלנו עובדים במהלך כל הלילה כדי להכין את המכוניות. עכשיו נפתח מרוץ חימוש נוסף שיעלה לכולם הרבה מאוד כסף. זה פשוט מטופש. הם צריכים לגלות יותר אחריות בהחלטות כאלה".

בל סירב להתייחס לאפשרות שקבוצתו, או קבוצה אחרת, תפנה להגשת מחאה רשמית נגד מקלארן, אבל אמר כי בשום אופן לא ניתן לפסול מהלך כזה.