ספק לגבי חוקיות הכנף האחורית של מקלארן

כריסטיאן הורנר, מנהל קבוצת רד-בול, הודיע כי קבוצתו, יחד עם פרארי, פנו ל-FIA על מנת שיבדוק את חוקיותה של הכנף האחורית של מקלארן.

מאז הצגתה, משכה MP4-25 של מקלארן תשומת-לב רבה, בשל מספר פתרונות הנדסיים קיצוניים למדי שיושמו בה. אחד מהם, שעליו ניתן ללמוד מן העובדה שמכסה המנוע של המכונית, גם בחלקו הנמשך עד לאלמנט העליון של הכנף האחורית, הוא בעל נפח; זאת בניגוד לקבוצות אחרות העושות שימוש בפתרון מסוג זה.

לפי ניתוחים שונים, ייתכן שחלקו העליון של כונס האוויר המרכזי משמש לכניסת אוויר המתועל דרך מכסה המנוע עד לכנף האחורית, בדרך המאפשרת לגרום לאובדן גרר והצמדה במהירות גבוהה בלבד. לא ברור באיזה דרך מופעל המנגנון ואם הוא מבוסס על מהירות זרם האוויר או שנדרשת הפעלה אחרת שלו, למשל על ידי הנהג.

"יש קצת מהומה לגבי הכנף האחורית של מקלארן", הסביר הורנר. "הם יכולים להשיג מהירות גבוהה מאוד בקו ישר איתה. אני חושב שהעניין הזה יגיע לידי פתרון עד המרוץ הראשון. ביקשנו מ-FIA להבהיר את עמדתו בעניין, למרות שלדעתי, אם להיות כן, פרארי קצת יותר מתרגשים מאיתנו לגבי זה".

הורנר הסביר עוד שהחובה להתקין מפרידים שהוטלה על הקבוצות לפני מספר שנים נועדה למנוע בדיוק את מה שמקלארן מנסה להשיג באמצעות התכנון האמור.

במקלארן, לעומת זה, בטוחים שהכנף תאושר לשימוש, והביעו תמיהה לגבי דבריו של הורנר על פרארי: "דיברנו עם פרארי היום בבוקר ולא ידוע להם על מחאה כלשהי".

גורמים בפרארי אישרו כי אין בכוונתם להגיש תלונה בעניין הכנף.