אלונסו מזהיר: הפרארי היא המכונית הטובה ביותר שנהגתי

יודעי-דבר בחרו לציין בתום מבחן החורף השלישי את רד-בול ומקלארן כשתי הקבוצות המובילות, אבל כעת נראה כי אונה של הקבוצה האדומה ממאראנלו מתחיל להתגלות במלואו. ג'נסון באטון הצהיר בתום היום השלישי של המבחן ההוא, לאחר שהקבוצות זכו לבחון את מכוניותיהן על מסלול יבש, כי הפרארי היא זו הנראית לו כמכונית החזקה ביותר. "יש להם את הביצועים העקביים ביותר", קבע האלוף.

"יצא לי לעקוב אחרי כמה נהגים היום, פרננדו, מייקל", הסביר באטון, "זה תמיד מעניין לראות מה קורה. אתה אמנם לא יודע איזה משקל דלק הם נושאים, אבל אתה יכול לראות עד כמה המכונית מאוזנת. בעיני, המרצדס הייתה קצת 'עצבנית' בחלק האחורי. בבלימה היה נראה שהאחוריים ננעלים, אבל אם היא נשאה 150 ק"ג דלק זה מתקבל על הדעת. זה מעניין. הפרארי נראית טוב על המסלול, עקבית מאוד".

כעת, בצעד שאינו אופייני לו, מצהיר גם פרננדו אלונסו הצהרות לוחמניות. הספרדי, אלוף העולם פעמיים לשעבר, קבע כי ה-F10 היא המכונית הטובה ביותר שבה נהג מאז ומעולם והזהיר את היריבים כי פרארי עוד לא חשפה את כל קלפיה.

אלונסו ומאסה, נהגי פרארי, אמנם לא קבעו את הזמנים המהירים ביותר באף אחד מימי המבחן מאז ולנסיה, אבל הזמנים שקבעו במקצים ארוכי הטווח היו מרשימים ביותר.

"רד-בול, מקלארן ורנו היו מהירים מאוד. הם חשפו את הקלפים, בעוד שאנחנו עוד מסתירים את שלנו", הסביר אלונסו. "אנחנו עוד צריכים לנתח את הנתונים, אבל אנחנו אופטימיים מאוד. נכון להיום, אם הייתי בקבוצה אחרת, הייתי מסתכל על פרארי".

"התחום היחיד שבו על הקבוצה להשתפר הוא במקצים קצרי הטווח, עם מעט דלק. זה התחום שבו מקלארן ורד-בול היו מהירות יותר, והן יהיו אבן הבוחן שלנו כשננסה לשפר את ה-F10 לקראת המבחן הבא בברצלונה".

שני דברים עשויים להעלות תהייה בהצהרותיו של אלונסו. האחד, העובדה כי לא טרח אפילו לציין את מרצדס כאחת הקבוצות המובילות, ותחתה בחר לציין את רנו, אולי מתוך הרגל, אולי כי הוא ממשיך לשמור אמונים לביתו הקודם. השני, העובדה כי פרארי לא ביצעה מקצים קצרי טווח כלל, לא כמו אלו שביצעו מקלארן ורד-בול, ועל כן לא בטוח בכלל שיש בידי אלונסו הנתונים להשוואה. לא זו בלבד, אלא שבמקצים הקצרים ביותר שביצעה הקבוצה היו ביצועי ה-F10 מרשימים למדי.