קוביאשי גונב את ההצגה בחרז – ברגע האחרון

קאמוי קוביאשי, נהג סאובר, עלה לראש טבלת הזמנים היום בחרז בדקות הסיום של המקצה, בהקפה שבוצעה, ככל הנראה, "על אדים", בדיוק למטרה זו. קוביאשי עצר את השעונים בחרז על 1:19.950, כשהוא מהיר פחות מעשירית השנייה מהטורו-רוסו של בואמי, ששלט בזמנים משך רוב שעות היום.

המסלול בחרז, בניגוד ליום אתמול, היה יבש ואפשר לקבוצות להשלים את תוכניותיהן ביעילות, זאת תוך ידיעה שמחר צפוי מזג האוויר להיות שוב גשום.

ג'נסון באטון, אלוף העולם המכהן ונהג מקלארן, כבש את המקום השלישי בטבלת הזמנים, לאחר שקבע זמן של 1:20.618. גם היום המשיכה מקלארן לבצע איסוף נתונים באמצעות מכשירים שמשכו תשומת-לב רבה, הפעם באזור לוחות ההסטה. הקבוצה ניסתה גם קונפיגורציות שונות של קירור עבור המכונית, באזור מכסה המנוע, ואף אטמה חלק מכונס האוויר המרכזי. דקות ספורות לפני תום המקצה נאלץ באטון לעצור את המכונית בשולי המסלול בשל תקלה טכנית, תוך שהוא גורם להנפת הדגל האדום.

ניקו הולקנברג סיים רביעי עבור וויליאמס, למרות שסבל גם הוא מתקלה, בתחילת היום, בדמות נזילת שמן הידראולי. התקלה תוקנה במהירות על ידי מכונאי הקבוצה והגרמני הצעיר שב אל המסלול כדי להשלים 67 הקפות בסך הכל.

ויטאנטוניו ליוצי סיים את היום במקום החמישי המצוין בפורס-אינדיה, למרות שבמהלך היום דיווח על בעיות בצמיגים ותת-היגוי.

מייקל שומאכר קבע את הזמן השישי בטיבו, תוך שהוא מקדים את אלונסו בפרארי. שתי הקבוצות התמקדו היום במקצים ארוכים, כאשר אלונסו רושם לזכותו לא-פחות מ-48 הקפות ללא עצירה, לעומת 35 של שומאכר. לא זו בלבד, אלא שניכר היה כי הספרדי קובע זמנים טובים יותר ויותר לקראת סיום המקצה כאמור, תוך שהוא מקיף את המסלול בחרז באזור ה-1:21, לעומת 1:23 שהצליח להפיק שומאכר. הפרארי המשיכה להפגין גם אמינות יוצאת-דופן, כשאלונסו קובע את מספר ההקפות הגדול ביותר, 129 במספר.

יצוין עוד, כי שומאכר נקלע במהלך היום לתקרית עם קוביאשי, כשמכוניותיהם נוגעות זו בזו. קוביאשי נאלץ לחזור אל המוסך, בעוד ששומאכר המשיך כרגיל, למרות נזק למכוניתו.

schumacher_jerez
הנזק שנגרם למרצדס של שומאכר ניכר על כונס האוויר הימני

קבוצת רנו החליטה לשנות את תוכניותיה ליום זה, בשל מזג האוויר היבש, וקראה את קוביצה אל הדגל, במקומו של פטרוב. יש מי שיראו בכך סימן למעמדו המעורער של הרוסי בקבוצה, לאור הדיווחים על קשיים בתשלום הכספים שהבטיח לקבוצה, אך ברנו דאגו להצהיר שהחילופין בוצעו אך ורק משום שקוביצה מנוסה יותר ויפיק עבורה תועלת רבה יותר מזמן מבחן מוגבל בתנאים טובים. קוביצה סיים את המקצה במקום השמיני, איטי ביותר מ-2 שניות מהזמן של קוביאשי. פטרוב יחזור לנהוג מחר.

מארק וובר, נהג רד-בול, שנשמע מעודד מאוד לאחר שבחן את המכונית החדשה של הקבוצה אתמול, סיים תשיעי, תוך שהוא מקיף את המסלול בחרז 99 פעמים. כריסטיאן הורנר, מנהל הקבוצה, כבר הספיק להצהיר כי ניכר שיפור של ממש במקלארן ובפרארי וכי הן תהוונה מתמודדות ראויות על תואר האליפות, אל מול קבוצתו שלו.

את טבלת הזמנים חתם גלוק עבור וירג'ין החדשה, איטי ב-10 שניות מקוביאשי ועם 11 הקפות בלבד לזכותו. גלוק נאלץ לפרוש מן המבחן עוד לפני הפסקת הצהריים, לאחר שמתלה הכנף הקדמית כשל וגרם לניתוקה מהמכונית, שבמעופה היא גורמת נזק גם למכלולים אחרים. הקבוצה הודתה כי אין ברשותה חלקי חילוף לתיקון ועל כן פרשה. החלקים הדרושים צפויים להגיע בשעות הקרובות לחרז והקבוצה תחזור לבחון מחר.

ניתוק הכנף כאמור בוודאי גרם לניק וירת', מתכנן המכונית, להיזכר באירועי אימולה 94'. וירת' היה אז חבר בקבוצת Simtek של רטצנברגר, שנהרג בשל תקלה דומה, לאחר שהכנף הקדמית במכוניתו ניזוקה מטיפוס על מדרכה. שימוש במנהרת רוח, אגב, היה עשוי לסייע באיתור התקלה מבעוד מועד.

התוצאות המלאות

מס' נהג קבוצה זמן הקפות
1 קוביאשי ב.מ.וו-סאובר ? פרארי 1:19.950 103
2 בואמי טורו-רוסו ? פרארי 1:20.026 121
3 באטון מקלארן – מרצדס 1:20:618 83
4 הולקנברג וויליאמס – קוזוורת' 1:20.629 67
5 ליוצי פורס-אינדיה – מרצדס 1:20.754 80
6 שומאכר מרצדס 1:21.083 124
7 אלונסו פרארי 1:21.424 129
8 קוביצה רנו 1:22.003 103
9 וובר רד-בול ? רנו 1:22.043 99
10 גלוק וירג'ין ? קוזוורת' 1:29.964 11