הנוכחות של שומאכר לא מלחיצה את מרצדס

קבוצת מרצדס מכחישה שנוכחותו של מייקל שומאכר, אלוף העולם שבע פעמים והנהג המצליח ביותר בתולדות פורמולה 1, מפעילה עליה לחץ להשיג תוצאות ב-2010.

באופן בלתי-נמנע, חזרתו של שומאכר לנהיגה תחרותית פעילה הביאה את הקבוצה החדשה-ישנה אלי אור הזרקורים. ביום שבו הציגה הקבוצה את מכוניתה החדשה ושומאכר חזר באופן רשמי אל מאחורי הגה של מכונית פורמולה 1, במקצה המבחן האחרון שנערך בולנסיה, היו רגעים שבהם כוסה מוסך הקבוצה במסך של צלמים ואנשי תקשורת אחרים, עד כי לא ניתן היה לראות מי ומה נמצאים מאחוריו.

למרות זאת, נורבט האג, מנהל חטיבת הספורט של מרצדס, מתעקש שהקבוצה אינה מייחסת חשיבות לנוכחותו של הגרמני המולטי-אלוף ומתנהלת כאילו לא היה שם.

"יש לכולנו אותן המטרות, ואנחנו בסך הכל מנסים לבנות את המכונית הטובה ביותר שניתן, את החבילה הטובה ביותר, ואז נראה איפה אנחנו עומדים", הסביר האג בראיון ל-Autosport. "אנחנו האחרונים לזלזל בתחרות – ותהיה תחרות קשה. עוד נגלה מה יהיה. אני חושב שזה חיובי, זה טוב עבור הספורט וכמובן, גם עבורנו. זה סיפור טוב משום שהוא (שומאכר, ד.פ) התחיל את הקריירה המקצוענית שלו איתנו. אבל בסוף היום, מה שחשוב זה שנהיה תחרותיים. עד כה אנחנו נמצאים בכיוון טוב".

בתום המבחן שנערך בולנסיה הודו ברון ושומאכר כי הם אינם נמצאים במקום שבו קיוו להיות וכי הם אינם צופים נצחונות במרוצים בתחילת העונה. ביצועי המכונית לא עמדו בציפיות, אבל השניים הבטיחו שאת הבעיות ניתן לפתור, אפילו כבר במבחן הבא, שיערך בחרז.

כפי הנראה, הבעיה החמורה ביותר שאיתה יאלצו להתמודד במרצדס היא חלוקת משקל המכונית, שאינה מיטבית וגורמת לבעיות באיזון השלדה, בפרט לאור השינויים הדרסטיים במשקל הדלק. עניין זה קשור, כמובן, קשר ישיר גם לצמיגי ברידג'סטון הקדמיים החדשים והצרים יותר. בעיה נוספת שאיתה נתקלו הגרמנים היא הופעת סדקים במפלטים, בכל 100-200 ק"מ, אך בעיה זו היא בוודאי קלה הרבה יותר לתיקון.