ראשונה בין חדשות: וירג'ין השיקה את המכונית החדשה שלה

קבוצת וירג'ין רייסינג הייתה אתמול לראשונה מבין הקבוצות החדשות שמשיקה את מכוניתה, ה-VR01. אירוע ההשקה, ממש כמו זה של הקבוצות הגדולות, שודר בשידור ישיר באתר האינטרנט של הקבוצה ואולי כמצופה מקבוצה חדשה, מועדו נתאחר בשל תקלה טכנית ולבסוף נחשפה המכונית בתמונות.

וירג'ין העידה כי בחרה באירוע דיגיטלי על פני אירוע "רגיל", על מנת לשקף את העובדה שהמכונית תוכננה באמצעים דיגיטליים בלבד. החברה של ניק וירת', המנהל הטכני של הקבוצה, היא שביצעה עבור וירג'ין את התכנון, במהלכו נעשה שימוש בכלי CFD בלבד, ללא מנהרות רוח, כמקובל וכנהוג בפורמולה 1.

וירת' שיבח את העובדים בחברתו והצהיר כי "השלמת בניית קבוצת פורמולה 1, הרכבת צוות פיתוח ותכנון מכונית מאפס, היא משימה אפית בטווח הזמן שעמד לרשותנו. היה לי המזל לעבוד עם המהנדסים הטובים ביותר בפורמולה 1 ואני מודע בדיוק לדרישות הספורט הזה ממי שרוצה להצליח בו. כשמסתכלים על מה שהקבוצות הקיימות הצליחו להשיג באמצעים קונבנציונליים, אין פלא שישנה סקפטיות גדולה ביחס לגישה הדיגיטלית שלנו. אבל אנחנו מתחרים בספורט שעובר כעת שינויים משמעותיים, תוך כדי התמודדות פנים-מול-פנים עם המציאות הכלכלית הקשה. תחת הגבלת התקציב, הקונבנציונאליות תהפוך יקרה מדי ויהיה צורך בכושר המצאה. יש לי אמונה מלאה בתהליך התכנון הדיגיטלי ובאפשרות לבחון את הגישה הזו ברמה הגבוהה ביותר. ההזדמנות להוכיח שזו עשויה להיות הדרך בפורמולה 1 בעתיד מרגשת מאוד".

יצוין, כי גם קבוצות פורמולה 1 עושות שימוש בכלי CFD, אך הן נוהגות לאמת את התוצאות שהתקבלו באמצעות כלי תכנון אלה באמצעים קונבנציונליים יותר, כמנהרת רוח וכמובן, מבחני מסלול.

ריצ'ארד ברנסון, בעלי תאגיד וירג'ין, אמר על הקבוצה שלו שהיא יכולה להרשות לעצמה להיות גאה אפילו עוד לפני שגלגלי המכונית שלה נגעו באספלט, ונשמע נלהב: "איזה מכונית! ניק (וירת', ד.פ) וצוות המהנדסים שלו עשו עבודה מצוינת ומגיע להם להיות באור הזרקורים היום. הייתה לי הזכות להיות חלק מהמסע הזה, עוד בהתחלה, ולשמש עד לעבודה הנדסית גאונית. אני בטוח שבחרז בשבוע הבא המכונית תימדד על סמך מהירותה, אבל אני מקווה שזה לא יאפיל על ההישג הגדול יותר, הקמת קבוצת מרוצים וצעידת צעד אמיץ בכיוון נגדי לכל מה שהוא קונבנציונלי".

ג'ון בות', מנהל הקבוצה החדש, היה גאה במיוחד לאור העובדה שהקבוצה הקדימה את לוח הזמנים שלה בשבוע שלם. "זוהי עדות לגישה המתודולוגית שלנו ולעבודה הקשה שעבדנו", הצהיר בות'.

היום ומחר תערוך הקבוצה בחינה ראשונה של המכלולים במקצה מבחן קצר שייערך בסילברסטון. ביום שלישי בלילה עברה המכונית את מבחן הריסוק האחורי המחייב והאחרון שלה.

מהתמונות ששוחררו ניתן להתרשם כי תכנון המכונית פשוט למדי ואינו כולל רעיונות מהפכניים כלל. צביעת המכונית מרשימה למדי וניתן לומר שהיא אפילו מעט נועזת. מי שישים לב לפרטים יראה שאפילו הסמל של מאנור, שמה הקודם של הקבוצה, לפני שנרכשה על ידי וירג'ין, נצבע על החלק הפנימי של מתלה הכנף הקדמית.

לוקאס די-גראסי וטימו גלוק ינהגו במכונית בעונה הקרובה.