תוואי המסלול בבחריין ישונה

מארגני המרוץ בבחריין, שייערך זו הפעם השביעית ב-14 למרץ ויפתח את עונת 2010, החליטו לשנות את תוואי המסלול, להאריכו ועל ידי כך גם לעשותו איטי יותר.

בתצורתו הקודמת היה אורכו של המסלול 5.412 ק"מ. השינוי המוכרז יאריכו בקילומטר אחד לערך ויעשירו בלא-פחות מ-8 פניות חדשות. המשמעות: הורדת המהירות הממוצעת להקפה ומספר ההקפות הנדרש להשלמה (49 במקום 57). תוואי המסלול החדש קיים, למעשה, מאז 2006, אך מעולם לא שימש בסדרת פורמולה 1, אלא במרוצי סיבולת כמרוץ 24 השעות של בחריין.

אורכו החדש של המסלול, בסך 6.299 ק"מ יהפכו לשני באורכו בסבב, אחרי ספא.

סיבת השינוי אינה ברורה. מצד אחד, טוענים המארגנים כי התוואי החדש מספק מספר גדול יותר של הזדמנויות לעקיפה וכי הוא מותאם יותר למספרן של המכוניות המתחרות, שגדל מ-20 ל-26. עם זאת, ייתכן כי השינוי בוצע על מנת להוריד את העומס שמוטל על הבלמים, שהוא באופן מסורתי גבוה במיוחד בבחריין. משקל המכוניות המוגדל בעונה הבאה, הן בשל האיסור על תדלוקים והן בשל הגדלת משקל המינימום, צפוי לגרום לבדו להגברת העומס על הבלמים.

זו הפעם השנייה שהמסלול בבחריין עובר שינוי. בפעם הקודמת, בשנת 2005, מותנה הפנייה מס' 4.

ניתן להתרשם מהתוואי החדש בתרשים שלהלן:

sakhir-circuit

החץ העליון מורה על נקודת הכניסה לחלק המסלול החדש, בפניה מס' 5. החץ התחתון מורה על נקודת היציאה, בה יחזרו הנהגים אל תוואי המסלול הישן, בפניה מס' 13. כפי שניתן לראות, קטע המסלול שנוסף איטי למדי ברובו, ובהחלט ייתכן כי הנהגים ימצאו כי ניתן לעקוף בו.