טוד יוצא לדרך חדשה?

אלן דונלי, יושב ראש חבר השופטים במרוצים לשעבר, לא יקבל תפקיד חדש בקשר עם ספורט מוטורי במסגרת ארגון מנהלי שביצע FIA בשורותיו.

דונלי החל לשמש בתפקידו כאמור בתחילת 2008, מתוך כוונה לשפר את האינטראקציה שבין שופטי המרוץ ובקרת המרוץ בזמן אמת, ונתפס כאחראי לחלק מהחלטות השיפוט השנויות במחלוקת ביותר מאז. יותר מכל, נטען כנגדו שהוא בלתי-אובייקטיבי בשל קירבתו הידועה למקס מוזלי, נשיאו היוצא של הארגון, והתמיכה הבלתי-מסויגת בו.

לאחרונה נודע כי FIA יבצע שינוי בדרך השיפוט של מרוצים, במסגרתו בוטל תפקידו של דונלי כאמור. עם זאת, לא היה ברור באם טוד ייבחר להשאירו בשורות הארגון ולמסור בידיו תפקיד אחר. אילו היה עושה כן, היו מי שסברו כי הדבר יהווה הוכחה לכך שטוד הוא למעשה ממשיך דרכו של מוזלי.

דונלי צפוי, ככל הנראה, לקבל תפקיד שבמסגרתו תוטל עליו אחריות בקשר עם אסטרטגיות מינוע.

בתוך כך נודע עוד כי גם טוני פורנל, מנהל קבוצת יגואר לשעבר ומי שסייע למקס מוזלי בפיתוח התקנות מבוססות-מגבלת-תקציב שנדחו, שוחרר מתפקידו כיועץ לארגון.

לא מזמן נתפרסם כי FIA צירף לשורותיו את ז'יל סימון, מנהל פיתוח המנועים של פרארי לשעבר, וכעת נמסר כי ברנרד ניקלוט, מנהל המחקר והפיתוח של פיג'ו-סיטרואן לשעבר, צורף גם הוא. הראשון ישמש כמנהל תחום מנועים ואלקטרוניקה והשני כיועץ טכני בכיר. שינויים אלה נעשו במסגרת שאיפת הארגון להרכיב קבוצה של אנשי מקצוע שתייעץ לו בנושאים כאמור במשרה מלאה, במקומו של פורנל.

בהודעת הארגון נאמר כי "ברנרד יהיה אחראי על הייעוץ וההדרכה בנושאים טכניים הקשורים לספורט מוטורי בכל הרמות. הוא גם יספק הדרכה בקשר לפיתוחים טכניים בעולם הרכב בכלל, בפרט ביחס לבטיחות, סביבה ונושאים צרכניים. הוא יחל לשמש בתפקידו ביום 1 בפברואר".