סוף דרכם של הדיפיוזרים הכפולים

בפגישה שנערכה אתמול הסכימו החברים בקבוצת העבודה לעניין התקנות הטכניות בפורמולה 1 (TWG, לא של FOTA), לזנוח את רעיון הדיפיוזרים הכפולים ולאסור את השימוש בו, החל בעונת 2011.

כזכור, הדיפיוזרים הכפולים גרמו למחלוקת קשה בקרב קבוצות הפורמולה 1 בתחילת העונה הקודמת, לאחר שרק שלושה מהן, וויליאמס, טויוטה וברון, השכילו לנצל את הפרצה בתקנות המאפשרת שימוש במתקן, בעוד ששאר הקבוצות כשלו בכך וסבלו מנחיתות משמעותית בביצועים. העניין נידון במועצת הספורט המוטורי העולמית, לאחר ששופטי המרוץ באוסטרליה ובמלזיה הכשירו את המתקן, אך זו אישרה את השימוש בדיפיוזר המיוחד גם כן.

ככל הנראה, הוסכם כעת לבטל את הפרצה בתקנות, המאפשרת בניית משטחים ברצפה שפני השטח שלהם אינם חופפים, ולפיכך לא ניתן יהיה עוד ליישם את הרעיון.

ההחלטה כאמור עוד דרושה אישור של ועדת הפורמולה 1 ומועצת הספורט המוטורי העולמית, אך ככל הנראה, זה אינו מהווה עוד אלא הליך פורמלי.

הדיפיוזרים הכפולים אפשרו לקבוצות הפורמולה 1 להשיג בחזרה את כוח ההצמדה שאבד להן עם יישום התקנות החדשות בתחילת העונה הקודמת. בעונה הבאה צפויות הקבוצות להשיג הצמדה במידה העולה על זו ששירתה אותן בתום עונת 2008. איסור השימוש בדיפיוזרים כאמור, כמו גם שינויים נוספים, צפוי להוריד את זמני ההקפה בעונת 2011 בשתי שניות לערך.

אופן אישור וביטול חלקים בתקנות הטכניות זכה לביקורת נוקבת מצידם של מנהלי קבוצות ומהנדסים. אלה טוענים, בצדק, כי יש לנסח את התקנות בהתאם למחקר מעמיק, לאחר הגדרת מטרות, ולא בדרך של שינויים קטנים ובודדים.

עוד הוחלט על ידי החברים בקבוצת העבודה להחיל תקנה שתגדיר גובה מקסימלי לשלדות המכוניות, מסיבות בטיחותיות.