אלונסו מדבר במדי פרארי

אלונסו מרגיש טוב בפרארי. במסיבת עיתונאים ראשונה במדי הקבוצה טען הספרדי כי הוא כבר מרגיש בבית וכי הוא בטוח ששם יסיים את הקריירה שלו.

"החלפנו מיילים ודיברנו בטלפון כל הזמן. אני מעודכן תדיר לגבי פיתוח המכונית, כך שנהיה מוכנים בצורה מושלמת כשיגיע זמן המבחנים, בפברואר. עבדנו כמו שצריך. מהיום הראשון הרגשתי בבית בקבוצה. יש תחושה של משפחה כבר מההתחלה. כשהגעתי למאראנלו ראיתי את התשוקה של האנשים שעובדים בפרארי. זה משהו ייחודי בפורמולה 1".

אלונסו החמיא עוד לקבוצה ואמר: "אני בטוח ב-100% שאסיים את הקריירה בפרארי. כמעט בלתי-אפשרי למצוא מוטיבציה להתחרות עבור קבוצה אחרת אחרי פרארי, משום שאתה יודע שלעולם לא תחווה את הסביבה הזו ואת ההרגשה הזו, הנובעות שתיהן מן ההיסטוריה של הקבוצה" – ואולי ראוי שבנושא זה יתייעץ עם מייקל שומאכר.

למרות זאת, אלונסו הודה כי המשימה שבפניה הוא ניצב תהיה קשה. הוא הסביר כי ידרשו לו מספר מרוצים על-מנת ללמוד את הקבוצה על בוריה.

"יש לי שבעה או שמונה ימי מבחן בפברואר, ואני יודע שאולי בשלושת או ארבעת המרוצים הראשונים לא יהיה תאום מושלים עם המכונית והקבוצה".

אלונסו התייחס גם לחזרתו של מייקל שומאכר לנהיגה תחרותית במשרה מלאה וטען כי היא מהווה עבורו מקור למוטיבציה. לשומאכר, כך אלונסו, לא תהיה בעיה להיות תחרותי ולהציג יכולת גבוהה.

ואולם הצהרתו המעניינת ביותר של אלונסו ניתנה ביחס לעבר. כאשר נשאל לגבי היחס שלו הוא מצפה מפרארי, השיב אלונסו כי לא ביקש ליהנות מתנאים מועדפים.

"אף פעם לא ביקשתי להיות הנהג הראשון, באף קבוצה… אבל מה שאני לא רוצה להיות זה הנהג השני, כמו שלעיתים קרה ב-2007".

אלונסו התכוון, כמובן, לימים שעשה בקבוצת מקלארן, אז נטען על ידו כי לואיס המילטון זכה ליחס מועדף. אלונסו התעקש כי היחסים בינו ובין פליפה מאסה, נהג פרארי גם כן, טובים מאוד וכי לתקרית המפורסמת שהתרחשה ביניהם בגרנד-פרי הגרמני ב-2007 לא תהיה כל השפעה עליהם.

"אנחנו ב-2010 וכמה מיעוטים ממשיכים להזכיר את העניין הזה מ-2007, אבל אי אפשר להמשיך ולדבר על זה לנצח".

הצטרפותו של אלונסו לפרארי מכניסה אותו לרשימה מצומצמת ויוקרתית של נהגים בעלי-ניסיון שנבחרו על ידי פרארי כדי להוביל את הקבוצה בתקופות קשות, חלקן פחות וחלקן יותר. ב-1950 היה זה חואן מנואל פנג'יו שגוייס לשורות הקבוצה, ב-1990 היה זה אלן פרוסט, ב-1996 מייקל שומאכר וכעת אלונסו.

אף על פי שהקבוצה לא נמצאת במצב קריטי, שכן למרות עונה חלשה ב-2009 היא הצליחה לנצח מרוצים ולהשיג תארי אליפות בשנתיים שקדמו לה, שירותיו של אלונסו נשכרו על מנת למנוע הידרדרות נוספת, בזכות יכולת הנהיגה וכישורי המנהיגות שלו.